Hej Brynolf! Jag heter Manuel Schenkhuizen, född och uppväxt i Nederländerna. Jag är 25 år gammal och har sysslat med progaming i ungefär åtta år nu. I sju och ett halvt år har jag tävlat i WarCraft III och vunnit ett stort antal (world)championships. Sedan ett halvår tillbaka har jag anslutit mig till StarCraft II-scenen där jag nu har startat ett eget företag, Team Grubby.
Målen är simpla:
Jag tror jag kan vinna mot vem som helst, det svåra är att göra det varje gång. Om jag sköter mig, så kan jag nå långt. Motståndet är tufft och jag hyser stor respekt för spelarna, men jag har jobbat hårt för detta. Let's make magic happen keke!
Vad tror du om de andra spelarna? Vilka tror du har bäst chans att nå längst i turneringen?
Jag är väldigt osäker faktiskt.
Med tanke på att konkurrensen är så hård som den är inom StarCraft II, råder det inga tvivel på att många timmar spenderas på övning. Hur ser en typisk dag ut för dig när du övar/förbereder dig inför en turnering som denna?
Studerar motståndare, övar och mental träning.
För dig som spelar Protoss, vilken matchup är din favorit just nu och varför?
PvT, jag älskar ljudet av Marines som dör. Låt dem komma bara, yeah! :D
Att hålla sig på toppen innebär självklart mycket hårt arbete men det måste även finnas positiva bitar av det också. Om man ser till hela din StarCraft II-karriär, vad skulle du ranka som ditt absolut bästa minne?
Jag var väldigt glad när jag vann över Rainbow i NASL under senaste Playday. Jag körde Mass Recall med min armé in i hans bas med mitt Mothership i det tredje, avgörande mötet.
StarCraft II är fortfarande ett relativt ungt spel och Blizzard släpper fortfarande uppdateringar med stora ändringar. Hur ser du på den nuvarande balansen mellan raserna i spelet och ifall du fick göra en enda ändring, vad skulle det vara?
Inte en balansändring, men jag önskar att animationen för Fungal Growth syntes bättre på Protoss (t.ex. Stalkers). Det är svårt att se när min armé får Fungal Growth på sig och min reaktion blir fördröjd. Om man tittar på Roaches som får Fungal Growth på sig så är animationen supertydlig (en stor grön klick uppepå deras huvuden). Tydligen så lider Roaches av ohygieniska förutsättningar som lättare leder till Fungal Growth, vilket inte förvånar mig.
Något annat du skulle vilja tillägga?
Jag är väldigt glad över att få vara en del av dagens eSport. När jag såg MLG Columbus och DreamHack Invitational ha sådan fantastisk energi i publiken, ser jag fram emot mina egna live events. Jag är säker på att DreamHack kommer bli fantastiskt och jag känner mig lyckligt lottad som inte bara kommer delta live, utan också få spela för publiken där. Jag hoppas göra mina fans stolta! =)
Jag och dina fans önskar dig välkommen till Sverige och lycka till i turneringen!
Tack själv!
Målen är simpla:
- Bli en professionell SC2-spelare.
- Erbjuda publiken underhållning.
- Försörja mig.
- Stödja andra spelare via Team Grubby.
- Hjälpa till att forma och utveckla eSport.
- Utgöra ett värde för mina nuvarande sponsorer och partners: SteelSeries, EGS och Enuzi Clothing samt framtida sådana.
Jag tror jag kan vinna mot vem som helst, det svåra är att göra det varje gång. Om jag sköter mig, så kan jag nå långt. Motståndet är tufft och jag hyser stor respekt för spelarna, men jag har jobbat hårt för detta. Let's make magic happen keke!
Vad tror du om de andra spelarna? Vilka tror du har bäst chans att nå längst i turneringen?
Jag är väldigt osäker faktiskt.
Med tanke på att konkurrensen är så hård som den är inom StarCraft II, råder det inga tvivel på att många timmar spenderas på övning. Hur ser en typisk dag ut för dig när du övar/förbereder dig inför en turnering som denna?
Studerar motståndare, övar och mental träning.
För dig som spelar Protoss, vilken matchup är din favorit just nu och varför?
PvT, jag älskar ljudet av Marines som dör. Låt dem komma bara, yeah! :D
Att hålla sig på toppen innebär självklart mycket hårt arbete men det måste även finnas positiva bitar av det också. Om man ser till hela din StarCraft II-karriär, vad skulle du ranka som ditt absolut bästa minne?
Jag var väldigt glad när jag vann över Rainbow i NASL under senaste Playday. Jag körde Mass Recall med min armé in i hans bas med mitt Mothership i det tredje, avgörande mötet.
StarCraft II är fortfarande ett relativt ungt spel och Blizzard släpper fortfarande uppdateringar med stora ändringar. Hur ser du på den nuvarande balansen mellan raserna i spelet och ifall du fick göra en enda ändring, vad skulle det vara?
Inte en balansändring, men jag önskar att animationen för Fungal Growth syntes bättre på Protoss (t.ex. Stalkers). Det är svårt att se när min armé får Fungal Growth på sig och min reaktion blir fördröjd. Om man tittar på Roaches som får Fungal Growth på sig så är animationen supertydlig (en stor grön klick uppepå deras huvuden). Tydligen så lider Roaches av ohygieniska förutsättningar som lättare leder till Fungal Growth, vilket inte förvånar mig.
Något annat du skulle vilja tillägga?
Jag är väldigt glad över att få vara en del av dagens eSport. När jag såg MLG Columbus och DreamHack Invitational ha sådan fantastisk energi i publiken, ser jag fram emot mina egna live events. Jag är säker på att DreamHack kommer bli fantastiskt och jag känner mig lyckligt lottad som inte bara kommer delta live, utan också få spela för publiken där. Jag hoppas göra mina fans stolta! =)
Jag och dina fans önskar dig välkommen till Sverige och lycka till i turneringen!
Tack själv!





