×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Införskaffa systemkamera

Postat av DavidFTW898 den 26 April 2016, 19:45
11 kommentarer · 536 träffar
Tjenare!

Har tänkt lite på om man borde införskaffa sig en systemkamera.

Jag har en digitalkamera jag kanppt använder, den har några år på nacken och är verkligen ingen high tier kamera. Jag har även mobilen, en Samsung Galaxy S6 Edge, som jag gillar att fota bilder med. Den är en av de bättre fotomobilerna vad jag hört och jag tycker att den ger hyfsade bilder. Jag känner dock att jag vill uppgradera mig med något separat.

Jag har kollat speciellt på två systemkameror: Nikon D5500 och Canon 750D (Rebel T6i). Båda verkar vara grymt bra kameror i den prisklassen. De är tydligen också bra "ingångskameror" och några man kan utvecklas lite som fotograf med också.

Jag vill kunna ta fina bilder med en bra kvalitet, samt kunna filma med ett gott autofokus. Kameran kommer att användas på semestrar, att fota/filma under LAN-event jag arrangerar och en möjlighet till VLOGs i framtiden.

Min fråga är då: Vilken av dessa Nikon D5500 och Canon 750D (Rebel T6i) skulle ni rekomendera, eller finns det någon annan i samma prisklass (om inte billigare) som är bättre?

Ps. Inget jävla tjat om att den ena tillverkaren är bättre än den andra, såvida det inte bara är tyckanden utan erfarenhet/fakta.

Med vänlig hälsning,
David Norrman

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..