×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
6

CS:GO Uppenbarelse-boken: 1

Postat av Låst Konto 13442 den 2 Januari 2015, 08:38
19 kommentarer · 3 464 träffar
Allt handlar om vad man har för settings inte sant? Så, varför inte göra hela scenen mycket bättre?

Så, jag gör såhär. Jag samlar allt skrot som skrivits under dem åren jag dragit en tråd här och där med en förklaring då?

Steg 1: Tweaka ditt NVIDIA graffe om du har ett (hoppa över om du är ATI användare)
http://fragbite.se/forum/spel/csgo/thread/1185618/tweak-csgo-bibel

Steg 2: Fixa dina FPS-inställningar så att du får varje frame synkat och uppdaterat precis enligt icke-klient-sida beräkning:
http://fragbite.se/forum/spel/csgo/thread/1215156/tradar-som-hitbox-fel-osv

Steg 3: Fixa en hjärna så att du lär dig spelet alternativt hur du går fram i spelet:
— Ingen tråd, jag får väl förklara.

Steg 3 del 1:
Fixa din sensitivity så att den matchar din responstid. http://www.funender.com/quake/mouse/index.html

Beräkningen som görs för att beräkna musdrag ( (pi * g) / (i * tan(f / 2)) [Tacka mig en vacker dag om du utvecklar]

Optimal DPI är mellan 250-500 DPI, allt över 500 i TRUEDPI kan raderas då du ej klarar av. Så beräkna med din sens ordentligt. Tips, du kan forska själv med att beräkna proffsens trueDPI, och se om det finns ett samband. *psst* det finns. ;)

Steg 3 del 2:
Fixa strategier, jag rekommenderar maxakis stream, ställ bra frågor och få mycket självklarheter för denne som ej spelar på tävlingsnivå. Om han inte finns tillgänglig, fråga någon annan aspie alternativt annan inbiten spelare.

Steg 3 del 3:
Skrapa ihop en femma och hoppa inte ur ditt lag för gudsskull, ju mer stryk du får på pracc ju bättre kommer det att gå i framtiden. (Ta mitt ord för det, för stryk på praccs är nyttigt)

Steg 3 del 4:
Spela inte CSDM, om du spelar CSDM så kommer du att tappa ditt spel (maxaki kan nog förklara vad APM är mer ingående om du ej vet, ställ frågan i hans stream om jag har rätt eller fel). Just ja, APM är nyckelordet, tro mig, du kan sitta på 300-140 i DM och fortfarande ha 1-13 som många lyckas få ändå. Yes, tänka för mycket i en match försämrar ditt spel och det gör du auto om du är van vid DM-tempot's farsa.

Lyckas du få liknande stats på AimDM, Decent-gaming? Spela alltid på Decent-Gaming's AimDM om de finns kvar. (Trust me, på nätterna kan du se dina idoler xD)

Spela inte ruttna 64-tick servrar på en vecka om du ska spela officiella, utan spela alltid på 128ticks. Anledningen är att spelet är dubbelt så långsamt, dubbelt så färre uppdateringar per sekund.

Steg 3 del 5:
Är du fortfarande sämst? Hepp, då får du lov att bli IGL eller vattenblandare. Inhandla en ledarskapsbok.



Ett stort *psst*:
Hitboxen är buggad i GO, vad du än gör när någon hoppar, försök för gudsskull inte HS'a en hoppande gubbe.

Och försök inte spela ScreaM, varför? Spridningen på första kulan i detta spel är totalt trasigt, avlossa inte ett skott i taget i hopp om att få ett HS. *psst* sv_showimpacts "1" på en lokal bot-server för att se. (Ni lär skratta kring AK-47ans första spridning)

Nu har jag tappat bort mig igen....... Just ja, om du switchar från semi till burst samt burst till semi i luften så är det instant hs om du är på ett avstånd där kulans spridning är konstant. Och just ja, att ducka när någon skjuter gör att du blir mindre träffbar. Animeringen i spelet är två uppdateringar (ticks) bakom, så det är bara att utnyttja animeringen (hoppa, ducka) så att motståndaren missar.


Du kan också göra dig oträffbar minimalt om du sidostrafear i luften. Vridningen på animeringen gör att kulan hamnar någon annanstans. Du absorberar kulan fyi.

JUST Ja, vill du kolla vinklar minimalt med glipa här har du serverinställningar, bara hoppa in på bot-server.

Just ja, för en komplett återställning av kulans spridning, såvida du inte sprayar, nollställ inte genom att switcha, trycka Q (det tar längre tid att switcha för att nollställa, FÖRUTOM NÄR DU HAR DEAGLE, switcha enbart när du har deagle)

Server-inställningar för lite 'ez vinkeltrix:
sv_cheats "1"
r_visualizetraces "1"



Frågor går till Mod

Credits:
Valve för deras ruttna implementering.

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..