I natt bjöd CS:GO-utvecklarna på en uppdatering, där vi bland annat ser den nya versionen av Nuke ta Infernos plats som aktiv karta.
I februari blev CS:GO-scenen positivt överraskad när Nuke lanserades i samband med Operation Wildfire. Redan då var det snack om att sagda karta skulle få en plats som aktiv, det vill säga en av sju kartor som spelas på turneringar, och nu har det hänt.
I nattens uppdatering, som utöver denna kartuppdatering innehåller petitesser, har man satt Inferno som inaktiv, och Nuke som aktiv. Detta kan mycket väl betyda att vi kommer att få se en renovering av Inferno inom ett års tid, liksom vad som hände med både Train och Nuke.
Kommer NiP fortfarande vara kungar av Nuke?
Värt att notera är att den nya Nuke faktiskt har spelats i majorsammanhang, detta när Nordamerika och Europa möttes i en All-Star-match borta i Columbus, Ohio tidigare i april. Den matchen blev en riktig nagelbitare, då det krävdes dubbla övertider innan Nordamerika kunde vinna.
"Prime Matchmaking" — koppla CS:GO till telefonen
Utöver den stora nyheten om Nuke har man även offentliggjort något som heter Prime Matchmaking. Tjänsten handlar kort och gott om att du kan koppla ditt Counter-Strike-konto till din telefon, och när tillräckligt många gjort detsamma drar tjänsten igång. Vid detta skede kommer du endast att möta folk som kopplat kontot, och då man endast kan koppla ett konto till sin telefon lär man sålla bort en del fuskare och smurfar.
[UI]
Adjusted Spectator Graphs: Replaced HSP and economy stats with Enemies Flashed and Utility Damage.
Added main menu UI to register for a new beta.
[MAPS]
Tulip: Various bug and exploit fixes
Mirage: Vandalism
Moved Nuke to the Active Duty map group.
Moved Inferno to the Reserves map group.
[OPERATION WILDFIRE]
Updated a Wildfire mission (YOINK!) for the bonus condition to use Santorini instead of Nuke.
[SDK]
demoinfogo tool code is now available on GitHub and no longer ships as part of SDK. https://github.com/ValveSoftware/csgo-demoinfo, patches welcome.
demoinfogo includes a GitHub fix for PlayerInfo being retrieved with wrong Entity if players reconnect during the match demo (Thanks rchh!).
[COMMUNITY SERVERS]
Changed default value for cvar sv_quota_stringcmdspersecond=16 to make community servers that don’t actively configure this setting run with a more conservative command rate limit.
Det här var proffsens intryck av nya Nuke direkt när den lanserades.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.