×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny dator, budget 6500-7000 kr.

Postat av jagaercool den 23 September 2014, 15:49
14 kommentarer · 1 464 träffar
Hejsan!

Har nu samlat på mig lite pengar och ska äntligen köpa mig en bra dator eftersom datorn jag har i nuläget inte håller måttet. Då jag inte kan så mycket om datorer och dess delar så behöver jag därför er hjälp. Så här ser datorn ut jag har idag. Jag skriver alla delar ifall där är någonting som går att spara till den nya datorn.

Datorn jag har i nuläget:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz

RAM: 4,00GB Dubbel-Kanal DDR2 @ 400MHz

Moderkort: ASUSTeK Computer INC. P5K (LGA775)

Grafik: 320MB NVIDIA GeForce 8800 GTS (NVIDIA)

Minne: 298GB Seagate ST3320620AS ATA Device, 465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-00TMA0 ATA Device

Nätaggregat: Corsair TX 650 W Power Supply

Har även ett ouppackat Corsair TX 650 W Power Supply som kan användas till den nya datorn, om det fortfarande håller måttet.

Kraven på den nya datorn är att den ska klara spel som CS:GO, LoL och även WoW. Det ska vara en SSD i den och den ska kosta runt 6500. Behövs det några 100-lappar mer än budgeten så gör det ingenting.

Vill inte ha några färdiga datorer, då jag har en kompis som kan bygga ihop datorn till mig.

Jag är evigt tacksam om någon där ute skulle kunna hjälpa mig. Skriv om det är något jag har glömt, eller om det är något ni undrar över. Jag ska försöka vara så aktiv jag kan med svar på era frågor.

TACK!

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..