×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

msi laptop hjälp!

Postat av ekaekoeki den 24 April 2014, 15:03
2 kommentarer · 375 träffar
Hej kompisar, det är så att jag har problem med min GE70 som jag haft nu i kanske ett halvår.

Det började med att hårddisken pajade och jag valde att ersätta den med en SSD när jag ändå var i farten. Jag ersatte hårddisken och försökte sedan installera windows 7 eftersom jag tröttnat på windows 8 men det gick inte, det stannade i windows 7 booten och jag visste inte vart jag skulle ta mig till. Jag kollade sedan upp problemet på diverse forum och insåg sedan att det inte gick att installera windows 7 på en dator som tidigare haft windows 8 förinstallerat, som en slags spärr eller liknande.

Eftersom windows 8 redan var förinstallerat så har jag tyvärr ingen skiva med windows 8, det satt redan på hårddisken och den är ju skräp!

Borde jag köpa en ny windows 8 skiva eller finns det något sätt att undgå den här "windows 7 spärren?"

Jag har inga problem med att köpa en ny skiva, just nu vill jag bara lösa problemet. Jag glömde dessutom säga att jag provat ladda ner windows 8 och installerat på både usb och skiva. Datorn verkar tyvärr inte kunna läsa skivan/usb-stickan och jag kommer tillbaka till bios varje gång jag försöker boota den via skiva.

Är det någon här som vet hur jag ska ta mig till? Någon som varit med om ungefär samma sak, att installera nytt operativsystem på en dator som hade windows 8 förinstallerat?

Tack!

(Vill även tillägga att köpa en spel-laptop eller en laptop i huvudtaget var mitt livs största misstag!)
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..