×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sjukintyg i spanien

Postat av hejgudn den 24 April 2014, 14:58
12 kommentarer · 1 975 träffar
Tjena!

Jag bor och har precis börjat arbeta i spanien, har inte fått alla mina personnummer etc. ännu och är inte inskriven i det spanska systemet.

Det skulle någon hjälpa mig med på arbetet, att fixa alla nummer och allt man behöver.

Men idag så blev jag sjuk och kunde inte arbeta, då säger min arbetsgivare till mig att jag måste ha ett sjukintyg. Men för att få ett sånthär sjukintyg så måste jag vara inskriven i det spanska systemet vilket jag inte är ännu så då kan jag inte få ett sjukintyg.

Min arbetsgivare sa att det var strikta regler, läste alla reglerna och hittade ingen anledning för dem att säga upp mig då jag kan komma iväg med en varning.

Så nu sitter jag här skraj som fan för att jag vet inte om jag får sparken eller om jag får en varning osv.

Så är det någon som har erfarenhet av att inte lämna in sjukintyg till ett arbete i spanien?


Alla svar uppskattas.
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..