×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Reported (HotS)

Postat av Mazzer den 24 Juni 2015, 12:36
5 kommentarer · 391 träffar
Denna tråd (första på många år) gör ingen skillnad egentligen., men jag skapar gärna en diskussion inom ämnet här. För 10 år sedan satt man här och run.. och läste trådar dagen i ända, fan så skoj!

Jag har precis börjat spela Heras öf the Störm, och älskar det like (inte lika, danska "LIIIIKE") mycket som att pilla i näsan. Fan så kul spel!! Roliga koncept inslängda i ett moba-spel, alltid sånt jag föreslått, och ibland BETT om i andra spel (Dvs LoL och Bloodline Champions och Barbie går på zoo) hos andra utvecklare, men aldrig sett bli implementerat. Men nu är HötS här, och det är sjukt ballt.

Nåväl... Vad är problemet? Jo... Spelarna... Jag känner mig för gammal för att bry mig om sånt här ("I mina dar... *kliar sig i skägget*), och normalt vis gör jag inte det. Men förhoppningsvis kan jag sprida ett budskap här om hur man ska uppföra sig mot andra människor (HAA-HAA Lycka till göbbe!).

Man sitter där, i en low-level match, och spelar ändå bättre än de andra i laget, men laget ligger under. Sånt händer! Det är inget speciellt, det är bara ett spel, det är bara en enda match, ibland vinner man, ibland förlorar man, så är det, precis som livet!

En av snubbarna verkar helt väck, som han springer runt i en mörk skog han aldrig varit i förr, utan lampa. Så jag förklarar vad man ska göra på banan, självklart förklarar jag snällt på Engelska. Detta är en självklarhet för mig (men är det en självklarhet för dig?) Vad blir responsen hos han? "That English..." (råkade trycka ä istället för ' ) "You suck" "Cunt" "Reported"... Liksom, vad i helvete?

Man får bli arg, men om någon försöker hjälpa dig, så reagerar man väl för helvete inte på det sättet? Säg tack istället!!! Eller i alla fall "Okay". Sedan 2-3 år tillbaka jobbar jag som Engelska-lärare i Shanghai, och hur fan skulle det se ut om jag betedde mig på det sättet? Hade fanimej inte haft jobbet kvar iaf. Och om DU betér dig på detta sättet i verkliga livet, så sumpar du många chanser på en ljus framtid (OCH chansen på att få ligga med mig).

Detta är ett helt normalt fenomen online, jag vet det, så varför sitta på gamla goda Fragbite och wajna om det? Det är för att jag hoppas att NÅGON kan ta åt sig, och börja beté sig bättre på internet. Jag har inte alltid varit en ängel själv (även om jag numera är en sjukt stilig ängel som får alla brudar osv), det kan jag lätt erkänna. Tänk vad häftigt det hade varit om man hade chattat/spelat online och, bara för att man är Svensk, så blir samtalsämnet hur jävla schyssta alla Svenskar dom träffat online är! Folk tycker redan vi är skit-trevliga i verkliga livet, alla älskar Svenskar och Svenska grejer som ABBA (Britter och Amerikanare), IKEA (Kineser), J.O. Waldner (Kineser), Volvo (Koreaner), Ibrahimovic (Varenda jävel i hela världen) och dom tycker vi är jätte-snälla! Tänk om det hade varit så online! Hur coolt hade inte det varit?

Livet är för kort för att haka upp sig på snopp-hår som idioten i min senaste match. Och om du nu är en yngre grabb eller brud så försök ta åt dig och förbättra ditt agerande på internet. Om sanningen ska fram så behövde jag bara skriva av mig lite, och det funkade skit-bra! Fan så mycket bättre än att aktivera all-out-rage-mode i ett fjuttigt dator-spel. Nu har ilskan försvunnit, och jag är redo att hämta ett glas vatten, för det är de (de är det? det är det? "Svedska, det talar inte mig") som vi gamla göbbar dricker.

Det jag vill ha en diskussion om (det var Fragbite hårda med förr): Om du tar en hård själv-reflektion, och funderar på hur du betèr dig online, hur skulle du beskriva det för oss andra? Gör du något aktivt för att jobba på dig själv som person online? Vad har du träffat för snorungar på internet som gjort att du har ändrat ditt egna beteende?


Just det! Min respons till killen i HötS var helt enkelt att försöka få honom att förklara vad som var fel med det jag sa? Vad var fel med min Engelska? Men han vägrade förklara, för där behöver han en verklighets-erfarenhet folk som han saknar. Men han wajna bara.. Jävla sätt.. Jaaaa ja... Det var ju en lång tråd det här... Lite längre gör väl inget? Eller? Peter Piper picked a peck of pickled peppers, a peck of pickled peppers Peter Piper picked. If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?



Men sjukt vänliga, stiliga och varma hälsningar:
Martin
26 (snart 27 satans jävla) år... Åldern börjar kännas... Ugh... Orkar inte med mer än 1 fest per dag nu. Tur man börjat träna så man orkade med en rejäl midsommar-helg! HUEHUEHUE ;P

Ha en fortsatt go sommar pöjkar och flickor!

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..