×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Arma 3 - Extremt långsam start och loading ingame

Postat av x0irt1337 den 14 April 2015, 15:27
2 kommentarer · 596 träffar
Tjena Fragbite!

Ominstallerade nyligen Windows 7 på min dator och skaffade Arma 3 direkt efter jag fixat alla nödvändiga uppdateringar och drivrutiner. Jag lyckades spela i 2 dagar helt utan problem, men sedan igår så är det helt omöjligt.

När jag startar Arma 3 så kommer rutan med launchern upp, allt fungerar helt normalt. Efter jag trycker på play så laddar spelet inför att starta upp, när den väl kommer till "Loading Addons" (50% av loading bar) så börjar det gå otroligt långsamt, ibland blir den någorlunda lilla rutans bakgrund svart också.

Spelet startar upp och då sitter jag fast i en blackscreen i ungefär 3min. Efter dessa 3min har gått händer äntligen något, Arma 3 texten kommer upp och rutan blir mer av grå/svart som den ska vara, här får jag vänta i runt 1-2min innan jag kommer in i startmenyn.

Väl i startmenyn så laggar jag fast otroligt ofta, dock så kan välja olika servrar. Jag prövade att gå med i en
King of the Hill server som jag normalt spelar på, det tog 5-7min att ladda från start till slut, men när jag väl var inne så blev jag bara kickad (förmodligen pga att det tar så otroligt lång tid att gå med i server). Testade detta 3 gånger med samma resultat.

Jag har:

- Kollat så att jag har senaste DirectX och drivrutiner till mitt grafikkort
- Installerat senaste Windows Updates
- Verifyat game cache
- Ominstallerat spelet (tagit bort resterade filer i steammapp efter avinstallation)
- Prövat en del olika Launch Options
- Googlat utan att hitta något

Vet inte riktigt var jag ska göra för att få detta att fungera, har inte speciellt lust att omformatera datorn ännu en gång...

Om ni vet något, kommentera!
Tackar i förväg.

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..