×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

GTA V Köp från steam eller vanlig affär?

Postat av 2badzz den 14 April 2015, 15:36
26 kommentarer · 7 647 träffar
Hej Fragbite.

Jag hade tänkt att köpa GTA V idag, men såg att det var ungefär 150 spänn billigare att köpa det i en vanlig butik än om jag köper det normalt via Steam.

Det jag då undrar är om det blir någon skillnad med själva online aspekten än om jag köper det via en vanlig butik och får det i skivor, eller om det är exakt samma spel jag får och bara skriver in själva CD-keyn i Steam och laddar ner det som vanligt? Blir det på några andra servrar eller dyl, t.ex har min polare köpt det på steam och vi hade tänkt att spela det online. Om jag då köper och laddar ner det via origins (tror jag, eller är det via steam?) hamnar jag på några konstiga origins servrar då eller är jag på samma Steam servrar som han?

TL:DR : Hamnar jag på Steams servrar om jag köper GTA V via en butik för ett billigare pris och laddar ner det via Origins istället för att bara ladda ner det normalt på steam eller kommer jag på några konstiga windows servrar?

Ursäkta den långa tråden och konstiga formuleringen, men jag är hellre säker nu innan jag köper det än om jag får ångra mig i efterhand!

Tack på förhand!

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..