×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
4

Gaming vs. depression

Postat av lolololosdasdasd den 6 Februari 2016, 15:18
22 kommentarer · 968 träffar
Hej Fragbite! Jag har nu under en längre period lidit av en depression, och har använt mig av spelandet för att må bättre. Detta är mitt sätt att distrahera mig själv från mina tankar och enligt mig själv fungerar det bra. Jag går även hos psykolog och skolans kurator.

Jag har i större delen av mitt liv spelat diverse spel och det är mitt största intresse. Problemet för mig är nu att få min mamma att förstå att det gör mer gott än ont för mig då hon anser att grunden i min depression ligger i spelandet. Jag får gång på gång förklara för henne att det är spelandet som får mig att må bra och att det hjälper mig i det vardagliga livet. Men ämnet kommer fortfarande dagligen upp och jag vet inte hur jag ska få henne att förstå.

Eftersom det är mitt störta intresse är det svårt för mig att helt enkelt sluta helt som min mamma vill. Jag har kommit med många argument för varför det är bra för mig och även försökt relatera det till hennes intressen.

Min mammas vardag är lik min, hon jobbar, kommer hem och sedan lägger sig och kollar på tv resten av kvällen och avslutar dagen med att läsa böcker. Jag har jämnfört mitt spelande med hennes tv tittande. Argumenterat för hur mitt spelande håller hjärnan mer aktiv än när hon tittar på tv. Jag har försökt få henne att hon inte kan förvänta sig att jag ger upp mitt intresse för spel baserat på hennes tankar kring det hela. Samma sätt som jag inte förväntar mig att hon ska ge upp sina intressen bara för att jag inte samtycker med henne.

Jag skriver det här inlägget för att se vad ni tycker kring ämnet att spela för att kunna fly undan problemen. Om det påverkar er negativt eller postivit, och hoppas kunna visa henne den här tråden så hon får se hur andra använder sig av spelandet.

ber om ursäkt för stavfel och konstiga meningar, har svårt att förklara situationen som den faktiskt är.

tack på förhand :)

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..