×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

KTH / LTH

Postat av lqlqlq den 3 Oktober 2015, 06:26
28 kommentarer · 1 443 träffar
Skall välja högskola nu detta året, och jag väljer mellan KTH och LTH (CTH utesluts eftersom jag vill komma ifrån göteborg). Jag tänker förmodligen gå teknisk fysik.

Har jättesvårt att välja mellan dessa. Å ena sidan verkar KTH vara mer seriöst och bättre utbildning, tillgång till Sveriges största stad. Studentlivet verkar (av det jag hört) vara rätt dött på KTH. Detta är ju det uppenbara plusset med lund eftersom staden består av studenter.

Söker egentligen samma anda som MIT och andra toppuniversitet i USA, där det finns mycket studentföreningar för olika intressen, hackathons och en gemenskap som går ut på mer saker än att bara dricka öl i overall. Vill ha medstudenter som är drivna, är taggade att hitta på egna projekt osv. Dock är det ju alltid trevligt att hitta på galnare saker också, men det får inte bara vara hjärndött.

Om jag väljer KTH så är jag rädd för att jag inte hittar några nya vänner / får en bra nollning, och inte får ett studentliv med galna minnen helt enkelt. Väljer jag LTH, är jag rädd för att jag missar det KTH erbjuder, bland annat möjligheter, studenter som är innovativa, entreprenörer osv, en stad som lever tillskillnad från lund.

TLDR; vilket universitet har en studentanda som mest liknar MIT, Harvard osv.
Föregående tråd
Nästa tråd

28 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 28 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..