×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-1

När är ett kontrakt ogiltigt?

Postat av Arcthor den 25 Maj 2015, 21:09
36 kommentarer · 1 533 träffar
Hej!

Det är såhär att min skola försöker tvinga på mig och resterande treor att köpa ut sina datorer eftersom datorerna är för värdelösa för att användas igen och de vill tjäna pengar. De säger att om man orsakat någon skada på datorn så är man tvungen att köpa ut den. Det de definierar som skador är dock om gånggärnen är lite lösa, om det är någon repa under datorn eller om en skruv saknas. Helt irrelevanta smådetaljer som inte skulle påverka datorns kapacitet att utföra skolarbete.

Jag tänkte vara lite fittig tillbaka och bad om att få se kontraktet man skrev under i början av 1an för att få datorn. Jag fick en kopia, och såg att det enbart var jag + förälder som skrivit på kontraktet, skolan har alltså inte skrivit på kontraktet någonstans, rutorna var helt tomma.

Jag frågade en juristlärare på skolan som sa att kontraktet då inte var bindande eftersom båda parter måste ha skrivit på. Stämmer detta? Någon som är lite mer insatt? Kan jag bara lämna in datorn utan att betala för några "skador" eftersom skolan inte skrivit på? Det känns ju dock som att eftersom kontraktet är till fördel för dem är det ett smålöjligt argument.
Föregående tråd
Nästa tråd

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 36 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..