×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälpa lillbrorsan med skola

Postat av 123fgfg den 3 Maj 2015, 21:01
32 kommentarer · 1 033 träffar
Tjenare Fragbite. Kanske inte populäraste forumet att skriva denna tråd men tyckte det var värt ett försök. Kan börja en kort introduktion. Är 18 år och går 2:an på gymnasiet med inriktning teknik, är ingen toppenstudent men har ok betyg som jag är nöjd med. Min lillebror däremot... min lillebror går i 8:an på högstadiet och riskerar just nu F i 5-6 ämnen. Han har alltid haft svårt för att koncentrera sig och inlärning men som det är just nu är ju rent åt helvete. Han spelar CSGO 15h+ om dagen varje dag och gör inget annat, om han har läxa skiter han i den för att gibba. Det är ju klart att jag och spelar mycket men om jag har ett prov imorgon skulle jag inte skitit i det för att lira lite mm eller t.ex köra lite WoW.

Satt med honom idag för att hjälpa honom bara med simpel läxa han fått men han klarar inte av att koncentrera sig i mer än 1 minut för att sedan börja med någon annat. Han lyssnar inte för fem öre när man försöker prata med honom heller angående detta. Jag har ingen aning vad jag kan göra för att han ska få ett intresse för skolan och verkligen försöka plugga, har frågat honom vad han tänkt göra i framtiden samt vad han vill gå för linje på gymnasiet osv men han bara ignorerar frågorna.

Så nu frågar jag er Fragbite, har ni några förslag vad jag kan göra för honom? Har ni varit i samma sits eller kanske eller kanske självaskitit i skolan? Vad har ni för tips?

Edit: Våra föräldrar är inte med i bilden så de kan inte hjälpa till

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..