×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-1

Klippa gräs som business?

Postat av MrNiceGuy den 30 Mars 2015, 22:19
43 kommentarer · 4 901 träffar
Tjenare Fragbite!

Nu är det så att jag är 17 år och är riktigt taggad på att fixa en egen liten "business" i sommar! Jag är inte alls taggad på att skaffa ett vanligt sommarjobb då jag vill försöka utforska att starta eget och få det att funka helt själv.
Min plan är då denna: Jag tänkte gå runt i det (massiva) villaområde där jag bor och berätta vad jag heter, samt fråga om de är intresserade av att få sin gräsmatta klippt i sommar. Om de säger ja så får de skriva ner namn, adress och telefonnummer på listan. Jag ger dem då ett papper med information om mig, priser och att man får ringa eller messa mig då man behöver klippning osv. Har aldrig haft svårt att snacka så detta borde inte vara ett problem.

Planen är också att jag ska köpa en ny gräsklippare. Har sökt runt lite och man kan få en ganska bra klippare för runt 2-3k.

Jag hade inte tänkt att tjäna hur mycket som helst på detta utan bara för att lära mig att sälja in sig själv hos folk och att få något att göra på sommaren. Finns riktigt många gräsmattor där jag bor och tror verkligen på att detta kan funka riktigt bra.
Förstår er som säger att jag ska skaffa ett riktigt jobb osv, men känner också att detta är roligare plus att jag lika gärna kunde skita i sommarjobb eftersom pengar inte är något problem, vill mer lära mig att starta en business.

Mina frågor är då: Har ni gjort liknande saker själva? Funkade det för er? Hur gick ni till väga? Tror ni på min idé eller har ni några tips för att få det att funka?

Ps: gillar att jobba hårt, plus att man får en fin bränna.

Tackar på förud!

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..