×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-3

Vem har rätt? Jag eller mamma?

Postat av yoyopro den 31 Januari 2015, 19:21
68 kommentarer · 2 985 träffar
Jag är just nu 17. Men blir 18 den 10 mars detta året. Tänkte resa med min pojkvän till Gran Canaria nu i slutet på februari, morsan är jätte emot det.

Jag säger till henne att jag reser då så fort jag blir 18. Hon var också emot det och säger att hon bestämmer tills jag blir 21. Jag förklarade för henne att man blir myndig när man blir 18. Då säger hon att hon bestämmer så länge jag går i gymnasiet eftersom hon är skyldig det. Då sa jag att det är så att hon är skyldig att mata mig tills jag går ut gymnasiet, men jag bestämmer över mig själv när jag blir 18 och att jag även får resa.

Hon säger att hon vägrar ta ut pass. Och jag säger att jag kan ta ut det själv när jag blir 18. Då hotar hon med att efterlysa mig.

Hon kommer alltid med hot.

Vem är det som har rätt? Jag eller mamma? Är det inte jag som bestämmer när jag blir 18? Då får jag väl också resa?

Vem har rätt? Jag eller mamma?

500 personer har röstat

68 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 68 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..