×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
3

till dig som ej gick klart gymnasiet

Postat av amz den 24 Oktober 2014, 16:39
16 kommentarer · 2 132 träffar
Antar att de flesta av er har gjort det, men tänkte bara tipsa om något som åtminstone några av mina bekanta inte visste om (ja jag har flera andra bekanta som inte gått klart gymnasiet, vi är losers allihop jag vet).

Tänkte dock bara tipsa er om att om ni vill studera upp betygen och samtidigt få helt okej med pengar för det så är ett tips att studera via Infokomp på distans. Väldigt enkla ämnen och du får just nu en högre bidragsdel om du ansöker om detta till csn , då reinfeldt innan han flydde fältet fick igenom detta förslaget som iofs har funnits ett tag nu men inte uppmärksammats av så många.

Om ni redan vet om detta beklagar jag men kan vara bra för de som inte visste om detta.

Du kan vara berättigad till den högre bidragsdelen vilket innebär att om du studerar på minst 100 procent (inte alls jobbigt via distans och om du är någorlunda snabb på att skriva redovisningar) så kan du få närmare 9800 kr i månaden. Av detta är då bara cirka 1500kr lån som du har halva livet på dig att återbetala till csn i princip.

Något som dessutom är bra med detta är att du även får jobba samtidigt, och du får dessutom ha jobbat tidigare samma år och ändå vara berättigad till detta.

tänkte bara tipsa om det då jag vet att det iallafall finns några andra stackare som inte gick klart gymnasiet.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..