×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
5

hjälp, dålig självkänsla

Postat av mannebror den 4 Oktober 2014, 23:20
44 kommentarer · 1 511 träffar
Hej, är så trött på allting. Mått dåligt, känt mig nervös och orolig i snart ett år.

Har kommit fram till att jag har dålig självkänsla, dåligt självförtroende och kanske en släng av socialfobi, vilken drattar ut i ångest.

Jag går till gym ungefär tre gånger i veckan. Jag försöker sluta runka, jag försöker sova mer på bestämda tider och spendera mindre tid vid datorn.

Jag har läst en del på internet om hur man kan öka självkänslan och har sett tips, som:
tänk positivt
jämför dig aldrig med andra
säg snälla saker till dig själv
beröm dig själv
bekräfta dig själv mm
Men det känns inte som att det ger någonting.

Det håller en liten stund. Jag tänker lite positivt och känner försöker intala mig själv att jag duger, men det känns som att jag ständigt slirar i samma spår utan utveckling.

Det slutar med att man blir förbannad och irriterad på allting. Allt suger. Man klandrar sig själv för olika saker, vilket förmodligen gör att man bara får ännu sämre självkänsla vilket jag inte orkar med.

Blir så less på det mesta. Det känns som att det enda som betyder något i mitt liv är datorn, familjen och några kompisar. Kompisarna hittar jag inte så ofta på saker med, då dem är trötta efter skolan och spenderar mycket tid vid datorn dem med, vilket jag också är och gör.

Har ingen tjej heller, vilket jag jätte gärna skulle vilja ha, men det känns som en omöjlighet att hitta en tjej, vilket ännu en gång trycker ner min självkänsla.

Känns liksom "hur ska jag kunna hitta en tjej, när jag har så dåligt självförtroende och dålig självkänsla.

Hur är det för er? Kämpar ni också på och känner att allt är värdelöst och jobbigt?
Är det såhär det är att vara tonåring?

Någon som känt sig lika och lyckats ta sig upp? Som nu ser ljuset i den långa mörka tunneln?
/manne

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..