×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Företag strulat till det nu gör dom kreditupplysning på mig

Postat av removedd den 1 Augusti 2014, 15:38
8 kommentarer · 850 träffar
Köpt lite saker via en firma som har huvudkontor i Gävle. Har haft god kontakt med hon i kassan i Göteborg och fått flera ursäkter när det tidigare blivit fel och betalar alltid via kort när jag hämtar ut mina varor!


Nu för nån vecka sedan fick jag en faktura, sammtidigt som fakturan skrevs ut gjorde dom även en kreditupplysning på mig som jag fikc via posten nu dvs en vecka efter utskrivsdatumet på pappret.

Kontaktade företaget och dom sa att jag 14/7 hade gjort en ändring och ville ha allt skickat hem till dörren via DHL och då får man ju extra kostnad pga frakt dessutom så beklagade dom sig men att dom hade skickat varan och att den var påväg hem till mig


Senare dagen efter fick jag ett mail från deras "ekonomi@xxxx.com@ mail av en riktigt sur tant som undrade om jag betalat in fakturan så sa jag som det var. Då sa hon nej varan ligger här hos mig och har inte sett någon betalning så skicka gärna kopia/kvitto på betalningen så skickar jag dom

Wtf tänkte jag så surade jag tillbaka då skrev hon at hon skickar varan till mitt vanliga uthämtningsställe (som det skulle vara tänkt från första början i vilket fall) och att jag skulle kontakta dom nu idag.


Nu till frågan, varför tog dom kreditupplysning på mig och drog igång karusellen. Då blir man ju som kund bara jävligt dryg tillbaka eller? och kommer dom tvinga mig betala denna fakturan med extra frakt eller kanjag nu strunta i denna och hämta ut som vanligt i butik och betala där jag menar jag ska ju inte betala flera gånger

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..