×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

våra regler i Battlefield 1942 på ¥FOXES¥ Clan ;) !

Postat av DJdatavirus627 den 22 Februari 2023, 11:25
0 kommentarer · 124 träffar
Under någon typ av karta, vare sig det är CTF (Capture the Flag eller CQ (Conquest, regular push mode) INGEN spelare får attackera eller förstöra motståndare under start. Detta gäller även scenarier där fienden har erövrat flaggan och går in i en flygplan, MÅSTE spelaren låta motståndaren lyfta innan han försöker hämta sitt lags flagga. Uppstigning gäller alla scenarier där ett plan försöker bli luftburet, vare sig det är på ett flygfält eller en kulle. Även om motståndaren blir luftburen, spelar spelare MÅSTE ge motståndaren lite tid att flyga och kunna engagera sig i strid. Om inte, kommer det fortfarande att räknas som dödande vid start.
Undantag från regeln är när motståndaren går in i ett plan men bestämmer sig för att inleda strid med hjälp av sekundära positioner (skyttarnas säte), till exempel på plan som Stuka, SBD, B-17 bombplan. Att använda dessa vapen innebär att spelaren aktivt deltar i strid, så regeln räknas inte för detta.
Denna regel är skapad för att ge alla spelare en rättvis och lika chans att delta i luftstrider och inte göra det skevt.

2. CAMPING

CQ – Under erövring är det förbjudet för spelare att gå in i motståndarens huvudbas (uncapturable flag) bara för att slentra eller göra enkla dödar på intet ont anande spelare. Spelare får gå in på en fiendebas under en kort tid för att till exempel ta en åktur eller stjäla ett plan. Att gå in i motståndarens huvudbas med stridsdugliga fordon (med undantag för flygplan) kommer att räknas som camping och du kommer att bli varnad.
CTF – Under Capture the Flag spelare tillåts gå in i motståndarens main i syfte att fånga flaggan. Spelare får gå in i basen med vilket fordon som helst men förväntas ta flaggan och gå ut. Om en spelare går in på motståndarens huvudbas måste han ENDAST göra det för att stjäla flaggan och lämna. Om en spelare bestämmer sig för något annat och går på en mordrunda istället för att ta flaggan, kommer det att räknas som camping och du kommer att bli varnad.
**Om en spelare upplever att en motståndare campar sin bas och ingen administratör eller manager finns i närheten, är det bästa han kan göra att döda camparen eller välja en annan spawn-punkt.


3. RIKTLINJE

Inriktning är handlingen att ständigt gå efter samma motståndare och döda honom, men bara honom och inte någon annan spelare. Om båda parter inte kom överens om en en-mot-en-strid kommer det att ses som ett störande spel. Att rikta in sig på nyare spelare av mer erfarna spelare kan och kommer att skrämma spelare och är dåligt för servern och är orättvist mot de med mindre erfarenhet. Om det inte utmanas för en en-mot-en-strid kommer det att ses som störande spel.



4. GLITCHING

Glitching är handlingen att utnyttja fel i ett videospels programmering eller buggar i kartor till din fördel. En spelare som använder felaktiga positioner missbrukar spelfel för att ha en orättvis fördel gentemot andra spelare, eftersom han i de flesta fall inte kan ses eller dödas av motståndare, medan spelaren är kapabel att döda. Glitching i syfte att få en orättvis fördel kommer att bestraffas med en spark eller avstängning.
Att visa ett roligt trick för andra spelare genom att använda till exempel exploits är inte nödvändigtvis förbjudet, men administratörer och managers kommer att hålla ett öga på sådana spelare.


5. SNIPPNING

Alla spelare får använda gevär (oavsett om det är en ingenjörskit eller prickskyttesats) för att döda motståndare, men får inte döda motståndare som just har skapat och får inte heller gå in i motståndarens huvudbas för prickskytte (det kommer att räknas som camping). Prickskyttar måste gömma sig utanför motståndarens bas.


6. TEAM DÖDA

Varje spelare som avsiktligt dödar en spelare i sitt eget lag med vilket vapen som helst kommer att ses som störande spel. Servern har teamdödande med kula inaktiverat som standard; men det är fortfarande möjligt att döda teammedlemmar med explosioner (bomber, explosioner, granater, tankgranater). Olyckor kan hända, men medvetet teamkilling kommer att leda till en spark eller avstängning.
Undantagna från denna regel är bots, teamkilling-bots kommer inte att räknas som störande spel om inte spelaren gör det i syfte att försvaga sitt eget lag.


7. BAS VÅLDTÄKT

Varje spelare som ständigt attackerar/bomberar en bas med antingen ett flygplan (jaktflygplan/bombplan) eller artilleri (SPG eller raketartilleri) eller något annat stridskapabelt fordon med explosiva projektiler för den delen för att få lätt och "billigt" dödar och dödar inte ge sina motståndare en chans att komma tillbaka in i spelet och slå tillbaka är BAS VÅLDTAKNING. Basvåldtäkt är inte tillåtet, eftersom alla spelare måste ge sin motståndare en rättvis chans att spela spelet. Att till exempel använda bombplanet B-17 kontinuerligt för att bomba fiendens flygfält på El Alamein kommer att ses som basvåldtäkt.


8. SPAWN DÖDA

Varje spelare som ständigt och kontinuerligt dödar motståndare så fort de spawnar på slagfältet är en spawn-mördare. Detta räknas för alla vapen/fordon vid valfri spawn-punkt. En spawn-död kan hända av en slump, men när en spelare fortsätter att döda spelare under spawning kommer det att ses som avsiktligt spawn-död och räknas som störande spel. Att stanna vid en motståndares spawn point
More about this source text
Source text required for additional translation information
Send feedback
Side panels
5,000 character limit. Use the arrows to translate more.

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..