×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Öroninflammation igen...

Postat av LÅST KONTO 282505 den 27 Augusti 2014, 18:45
5 kommentarer · 533 träffar
Hej, gjorde ett inlägg för drygt en vecka sedan om att jag hade fått öroninflammation.

Fick antibiotika o droppar o smärtan och svullnaden var borta tills på söndag och jag va hos läkaren i måndags då jag hade tid då så han kunde godkänna att det var bra.

Det fanns lite kladd kvar ifrån dropparna där inne och han bad sjuksköterskan skölja bort det (som när man har vaxpropp) och sa sedan "Kolla så att det inte finns något kvar där inne och ifall det är något konstigt så säger du till mig.
Men om allt är bra så släpper du iväg honom bara"

Jag hade en känsla av att sjuksköterskan inte gjorde som hon skulle då hon sa "aa du kan gå nu. Det finns liite gegg kvar men man kan se trumhinnan litegrann nu" och jag hade en känsla av att det inte var som det ska. Men valde att lita på henne och gå vidare.

Jag har känt som att det blir lock för örat (som innan, när läkaren konstaterat att det var kladd kvar av dropparna.)
Och han sa även att detta kladdet kunde irritera örat och göra så det svullnar. Så han sa även till sjuksköterska (som spolade mitt öra) att ta det försiktigt.

Och nu känner jag att smärtan kommer tillbaks igen (inte riktigt den outhärdliga smärtan men det känns som att det lär komma inom snar tid.)

Det gör ruskigt ont nu men vet ej ifall jag bör uppsöka läkare? Kan även tillägga att ibland så kan jag känna som att nån slår mot min tinning vilket ä obehagligt och gör ont.

Så frågan är: Bör jag söka vård och berätta detta eller bör jag låta det gå över av sig själv?

MvH
Föregående tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..