×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

DotA 2

6.84-patchen släppt — Åtta nya items introducerade

4
I mega-patchen ser vi hur ytterligare Aghanim Scepter-uppgraderingar har lagts till, åtta nya items blir implementerade och stora mängder hjältebalansering bidrar till den kanske mest unika Dota 2-patchen hittills.
Valve har släppt den första Dota-patchen på närmare tre månader och som alltid ser spelet ut att ha blivit omgjort från grunden upp, och denna patch i särklass ser ut att vara någonting helt annat från vad vi har sett tidigare.


Till att börja med har vi totalt åtta nya föremål i spelet med allt från consumables till nya lategame-föremål. Bland dessa är nog de mest intressanta tillägen Lotus Orb, ett föremål som skjuter tillbaka den senaste abilityn man blev träffad av, samt Octarine Core, det första föremålet i Dota 2:s historia som ger sin ägare permanent cooldown reducation på sina spells och som även introducerar spell vampirism, dvs att ju mer skada motståndare tar från dina spells desto mer hälsa återfår ägaren.

Utöver den stora mängden nya föremål får vi så klart även ta det av stora förändringar när det kommer till hjältebalans, och i närmast klassisk IceFrog-maner ser vi hur den förra patchens stora bovar Sniper, Juggernaut och Troll Warlord har blivit nerfade, men som alltid ser vi även hur stort fokus har lagts på att förbättra den övriga hjältepoolen istället för att endast fokusera uteslutande på att nerfa de starkare hjältarna.

Några av de större exemplen på detta har vi sammanställt här nedan:

Dota 2 Patch 6.84 — 04/28/2015


Alchemist

• Unstable Concoction countdown can now be seen by enemies
• Unstable Concoction now has an area targeting cursor
• Greevil's Greed now grants 4x gold bounty from Runes
• Alchemist can now cast Aghanim's Scepter to directly grant any allied hero all Aghanim's Scepter bonuses as a buff (the hero upgrade and the stat upgrade). The scepter is consumed in the process. Multiple instances of this buff do not stack. Alchemist can target himself as well

Bounty Hunter

• Bounty Hunter Intelligence growth increased from 1.4 to 2.0
• Shuriken Toss damage from 100/200/250/325 to 150/225/300/375
• Shuriken Toss cast range reduced from 650 to 400
• Shuriken Toss mana cost from 90/115/135/155 to 120/130/140/150
• Track's Shuriken Toss bounce range from 900 to 1200
• Track now shows how much gold the enemy is carrying in the debuff tooltip

Centaur Warrunner

• Return now triggers when attacks land rather than when they start
• Added Aghanim's Scepter upgrade to Centaur: Stampede reduces all incoming damage by 70% and allows allies to run through obstructions (trees, cliffs, etc). Destroys trees

Juggernaut

• Blade Fury cooldown from 30/25/22/18 to 42/34/26/18
• Blade Fury now has the same Spell Immunity on cast dispel behavior as other Spell Immunities [?]
• Healing Ward movement speed from 450 to 420
• Omnislash no longer ministuns on cast
• Using items/abilities in Omnislash no longer requires facing direction

Keeper of the Light

• Mana Leak cooldown from 16 to 16/14/12/10
• Chakra Magic now adds a buff that that reduces the cooldown of the next spell its target casts by 1/2/3/4 seconds. Buff lasts 12 seconds.
• Scepter Illuminate heal percentage from 75% to 100%

Lifestealer

• Feast is now considered as normal bonus damage (can Crit and Cleave off it)
• Open Wounds lifesteal increased from 15/20/25/30% to 50%
• Added Aghanim's Scepter upgrade to Lifestealer: Grants a new skill, Assimilate. Assimilate allows Lifestealer to target an allied hero and swallow them, allowing them to hide inside of Lifestealer. Any healing Lifestealer receives is shared with the assimilated hero. The assimilated hero can release itself at any time by clicking on the buff icon to erupt outward and deal 300 damage to enemies in a 700 area of effect. If Lifestealer dies or assimilates another hero, the currently assimilated hero will automatically exit. Issuing any order with your hero, a few seconds after being assimilated, will take you out.

Lone Druid

• True Form is no longer removed on death [?]
• Battle Cry armor increased from 5/10/15 to 6/12/18
• Battle Cry damage increased from 50/75/100 to 60/90/120
• Added Agahnim's Scepter upgrade to Lone Druid: Allows Spirit Bear to attack at any range from Lone Druid, and prevents Spirit Bear from dying if Lone Druid dies
Detta är som sagt endast en bråkdel av de många förändringarna som har skett i denna monster-patch, så vi ber er därför att besöka den officiella webbsidan innehållandes alla förändringar som komma skall här!

Bildkälla: bilbub

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..