Vanligtvis när det kommer en uppdatering till Counter-Strike: Global Offensive så rör det sig om balansförändringar men dagens uppdatering behandlar ljudet i spelet. Bland annat så kommer du att kunna urskilja olika ljudkällor bättre då olika underlag tydligare gör ifrån sig olika ljud. Om du hoppar och landar kommer det även att vara ett nytt ljud som hörs beroende på vilket underlag du landar på.
Patchen har gjort att spelet nu låter annorlunda
Förutom dessa förändringar så kommer du att lättare kunna urskilja fotsteg när du samtidigt hör vapenljud, detta för att lättare kunna höra varifrån ljudet kommer. Patchen som väger hela 75MB är just nu ute och kan testas men nedan finner du även samtliga förändringar i textform.
Patchen har gjort att spelet nu låter annorlunda
Förutom dessa förändringar så kommer du att lättare kunna urskilja fotsteg när du samtidigt hör vapenljud, detta för att lättare kunna höra varifrån ljudet kommer. Patchen som väger hela 75MB är just nu ute och kan testas men nedan finner du även samtliga förändringar i textform.
SOUND
• Increased fidelity and weight of jump land sound.
• Landing sounds now play an additional sound depending on the surface.
• 3rd person footsteps are now slightly louder in relation to weapon sounds for increased positional clarity. (Further volume compression may be possible by enabling “sound normalization,” “volume equalization,” or a similar setting in your audio playback device properties)
• New surface footstep sounds to reduce repetition and phasing as well as increasing listenability and positional clarity.
• Concrete
• Fixed a bug where give_ammo sound was playing for every shotgun shell insertion animation.
• Wood
• Rubber
• Snow
• Glass
• Grass
• Mud
• Dirt
• Solid Metal
• Metal Grate
• Metal Chainlink
• Minor volume mix adjustments
(Note: For players using virtual surround sound, please be sure to set the audio settings in CSGO to 5.1 speakers.)
MISC
• Awp now always un-zooms during reload animation
• Misc player animation CPU performance optimizations
• Overview icons can now be scaled with the convar mapoverview_icon_scale
STEAM CONTROLLER
• Game now requires Steam Client to be updated as of Oct 14 2015 or later.
• Added native support for the Steam Controller
DEDICATED SERVERS
• Added concommand sv_setsteamaccount to specify Game Server Login Token.