Natten är kommen och en uppdatering till Counter-Strike: Global Offensive likaså. Uppdateringen är förhållandevis mild, och har som störst rubrik ett par kartjusteringar. Mest inverkan har förändringen på bombplats A på Overpass, där man flyttat ingången från "park" till bombplatsens högersida samtidigt (se bild ovan) som man även flyttat upp plantzonen längre upp på sajten.
Även den tämligen oanvända, men användbara, eldgranat-platsen på bombplats B på Nuke, där man kunde kasta en eldgranat ovanpå en lampa för att göra skada på folk på bombplats A, har tagits bort. Liksom en kritiserad växt vid CT-ingången till A-hus på Mirage. Även den krasch som förekom när man tabbade ur spelet under laddningstiden verkar ha fixats.
Även den tämligen oanvända, men användbara, eldgranat-platsen på bombplats B på Nuke, där man kunde kasta en eldgranat ovanpå en lampa för att göra skada på folk på bombplats A, har tagits bort. Liksom en kritiserad växt vid CT-ingången till A-hus på Mirage. Även den krasch som förekom när man tabbade ur spelet under laddningstiden verkar ha fixats.
GAMEPLAY
• Adjusted the radius at which incendiary and smoke grenades interact.UI
• Loading screens will now display the icons for maps that have item collections associated with them• In Spectator Mode, Scoreboard and Server Graphic will now obey hud scale and position settings.
• Fixed New Items alert showing incorrect number of items up when coming back to main menu from a match
MISC
• Added server convar tv_allow_camera_man_steamid that should be set on tournament servers to the full 64-bit numeric SteamID of production caster (e.g. 7650123456XXXX). Tournament production casters who launch the game with the "-interactivecaster" command line flag and join the in-game spectators will get all camera and voice recorded and broadcast on GOTV.• Upgraded runtime libraries to use the latest Steam SDK.
• Fixed a frequent crash during map loading while the game was minimized.
• Various weapon CPU optimizations.
• Added flavor text to Chroma Case weapons.
MAPS
Mirage• Fixed a bug where a boosted player in T spawn could peek into mid/CT sniper position.
• Moved a prop to make peeking into palace easier, CT side.
• Removed a strange boost in bombsite A.
Nuke
• Fixed a bug where an incendiary grenade could explode on bombsite B ceiling beams and damage players in A site.
Overpass
• Rerouted entrance into upper park from bombsite A.
• Changed mid cover in bombsite A, corners can now be shot through with rifles.
• Changed cover in T side of upper park.
• Moved T spawns forward slightly.
• Moved bombsite A plant zone up slightly.