Det franska modeföretaget, Louis Vuitton, kommer att tillverka en väska för den finaste trofén som går att vinna i League of Legends, "Summoner's Cup". Tidigare har det franska företaget, känt just för sina väskor, tillverkat en liknande väska för trofén till FIFA World Cup. Trofé-väskan är dock enbart en del av samarbetet som sträcker sig vidare in i själva spelet. Där kommer unika skins till hjältar och en kollektion med kapslar (loot-lådor) designade av Nicolas Ghesquière, artistic director på Louis Vuitton, även att släppas. Ytterligare digitala föremål planeras också, vad det är för typ av föremål och om de kommer att vara en del av League of Legends-spelet nämns inte.
Även på League of Legends hemsida fanns en nyhet som nu också är borttagen. Där kommenterar Naz Aletaha, head of global esports partnerships på Riot Games, det hela som ett historiskt samarbete. Han lyfter också hur stor påverkan Riot Games och League of Legends haft på hela e-sportindustrin under de senaste nio säsongerna. Louis Vuitton välkomnas till e-sporten och Riot Games ser fram emot samarbetet under de närmaste månaderna. Höjdpunkten blir såklart finalen i Frankrike då Summoner's Cup ska delas ut i huvudstaden Paris.
Louis Vuittons VD, Michael Burke, kommenterar också han samarbetet i positiva ordalag. Varumärket Louis Vuitton har länge varit associerat med världens mest eftertraktade troféer och företaget är glada över att få vara en del av ett så ikoniskt evenemang som Worlds i League of Legends är.
Även på League of Legends hemsida fanns en nyhet som nu också är borttagen. Där kommenterar Naz Aletaha, head of global esports partnerships på Riot Games, det hela som ett historiskt samarbete. Han lyfter också hur stor påverkan Riot Games och League of Legends haft på hela e-sportindustrin under de senaste nio säsongerna. Louis Vuitton välkomnas till e-sporten och Riot Games ser fram emot samarbetet under de närmaste månaderna. Höjdpunkten blir såklart finalen i Frankrike då Summoner's Cup ska delas ut i huvudstaden Paris.
—We are honored to have Louis Vuitton as an official partner with designs to impact the look, feel, and prestige of our most prominent League of Legends event. This is a historic partnership that speaks to the impact Riot Games and League of Legends has had on the industry over the past nine esports seasons. We welcome the LV brand to our sport and we are eager to share the entire scope of the partnership in the months ahead, in particular on November 10 when the Summoner’s Cup is awarded in Paris., säger Naz Aletaha till Riot Games.
Louis Vuittons VD, Michael Burke, kommenterar också han samarbetet i positiva ordalag. Varumärket Louis Vuitton har länge varit associerat med världens mest eftertraktade troféer och företaget är glada över att få vara en del av ett så ikoniskt evenemang som Worlds i League of Legends är.
—The League of Legends World Championship is not only the climax of the tournament: it’s where the world of sports and entertainment come together in celebration of new legends to be born. Louis Vuitton has long been associated with the world’s most coveted trophies, and here we are today, alongside the Summoner’s Cup. We are thrilled to be part of such an iconic event., säger Michael Burke till Riot Games.