×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur bra är egentligen homeplugs?

Postat av krawn den 18 September 2016, 21:46
9 kommentarer · 5 189 träffar
Hej!
Jag har datorn i ett rum på övervåningen där fibern går in, men håller på att renovera ett rum på nedervåningen som jag tänkte göra till ett gaming rum.

Jag kollade runt lite på nätet och hittade homeplugs. Har ingen erfarenhet utav det själv.
Har i dagsläget 100/100, och får ut runt 95/95mbit/s. Hur mycket skulle jag förlora på att använda homeplugs? Jag tänkte använda en till datorn och en till tv-boxern. Förlorar man mycket eller förlorar man ingenting alls?

Vet att det beror ju lite på vad man köper för någon också, har surfat runt lite och fastnade för denna: http://www.clasohlson.com/se/HomePlug-Netgear-PL1000/38-7448 Prisvärd (om det nu fungerar), och har en trådbunden hastighet på 1000mbit/s.

Så ni som sitter/har suttit med såna här homeplugs, fungerar dom bra? Positivt/negativt med dom?
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..