×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vilken laptop?

Postat av Aigle den 30 Augusti 2016, 21:50
0 kommentarer · 356 träffar
Hej kära fraggisar!

Inom en snar framtid kommer jag börja pendla en hel del med jobbet men vill ändå kunna lira.
Behöver därför en laptop!

Har sökt omkring lite efter prisvärda laptops och tror jag hittat två av de som är mest prisvärda.
Hittade en tidigare på netonnet för 14500 men de var gtx 970 i den.
Tänker att jag ska bekosta denna så att den håller ett par år så siktar därför på att ha en gtx 1070, 1 ssd och en av de nyare processorerna. Funderar om 8 RAM räcker men med 16 RAM så är man ju safe en tid framöver!

Så de jag hittat är följande:

https://www.komplett.se/product/894526/datorer/datorer-barbara/gamingdatorer/msi-gt72vr-173-full-hd-matt-g-sync#

&

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/249501-webhallen_config_l16-0304_173_full_hd-i7-6700hq-16gb-275gb_ssd-gtx1070_8gb_g-sync-win_10

Vad jag förstått så är skillnaden mellan dessa:
Ingen HDD
Segare RAM
Skärmens kvalité (vet dock inte vilken som är bäst)
Utblåsets väg (om de nu påverkar något)

utöver det verkar de relativt identiska.

Så min fråga är vilken skulle ni valt och varför? Det diffar ju ändå 5 000kr.

Vet ni ytterligare någon som är lika prisvärd och samma/bättre innehåll så dela gärna med er! Var inne på att köpa en XMG men kändes bökigt med frakten och det var i stort sett samma innehåll i dem minus operativsystem (vilket går att fixa på annan väg men får man de för samma pris kan de vara värt).

Så lutar mig nu till er visa män och kvinnor då jag inte alls känner mig duktig nog på detta område!

Puss på er <3

som ni ser så fuckade jag upp tråden. Tryckte enter efter jag lagt till ett svarsalternativ så blev bara ett...

Vilken laptop?

2 personer har röstat

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..