×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
3

Studera IT, men vad?

Postat av chillarn123 den 1 April 2015, 16:44
21 kommentarer · 1 132 träffar
Tjenare.

Har planerat att studera till något nytt i höst. Men jag vet inte riktigt vad.

Första planen var att studera till svetsare då jag jobbat som rörmokare innan. Men funderar på att vända mig om helt och hållet och gå efter fars fotspår.

I gymnasiet gick jag på IT-linjen första året, men tröttnade så bytte till entreprenörsutbildningen nästa år utan att behöva gå om någon årskurs. Entreprenörslinjen var riktigt rolig, dock så gick det ju inte att få något kneg på att vara kreativ.

Letar efter ett IT-jobb som är kreativt och där man kan få jobba lite mer med händerna utöver tangentbordet.
Installerade virtualbox i veckan och har petat lite i debian terminalen. Skapat mappar osv. Att arbeta i Linux är ett måste. Har inte gjort så mycket för jag har ingen aning om hur man gör saker i Linux, men det verkar riktigt najs.

Har tidigare hållt på med lite webbsidor osv, men jag är riktigt kass på att måla saker. Så inget designtrams för min del.

Just nu studerar jag lite java idéelt med java på khanacademi. Har inte kommit så långt än men, det är rätt intressant och man blir prövad på sitt tålamod när man inte kodat så mycket innan. Vore najs om man kunde koda ett spel i eclipse eller nått :p.

Tror det blir någon ren Linux utbildning ändå. Även fast jag är en kreativ prick så kan jag inte designa för fem öre.


Har du erfarenheter inom Linux? Berätta allt! Vad tycker du är bäst och vad är roligast att mecka med

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..