×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Har kodat / programmerat en Community: Kritik? #2

Postat av xyb den 27 Mars 2015, 22:52
26 kommentarer · 931 träffar
Tjena Fragite har gjort en tråd innan om en community jag har skapat:

http://fragbite.se/forum/teknik/programmering/thread/1211602/har-kodat-programmerat-en-community-kritik

Jag har tagit åt mig av ALL kritik jag fick i kommentarerna (tack så mycke de hjälpte verkligen) och gjort sidan i responsive design så de funkar kanon på mobiltelefoner och vilken skärm man än har.. och gjort thumbnails istället för att spela videos direkt..

Åter igen så skulle jag vilja få kritik om hur sidan kan bli bättre om man kan göra nån funktion som skulle finnas eller så.. Här kommer för er som orkar läsa vad LinkWall är för community:

LinkWall är en social community och länksida som startade i juni 2014. Användarna kan förutom att titta på länkarna som delas på "Wallen" också posta egna länkar från alla sidor på internet, de kan vara allt från ett YouTube-klipp till sin egen blogg som man vill visa för världen. Andra användare kan sedan kommentera och gilla delningen, man ser även hur många som har klickat på delningen.
LinkWall-användare kan också spara sina favoritlänkar från alla sidor, chatta och bli vän med andra användare, vilket skapar ett community.

Allt som delas på "Wallen" syns av samtliga som är inne på LinkWall om du inte väljer att bocka i "Friends only" vilket innebär att bara dom som du är vän med på LinkWall ser det som du delar (precis som på Facebook). Du kan även filtrera delningarna på "Wallen" via en mängd olika kategorier och även via länder, så om du väljer exempelvis Sverige så kommer enbart delningar från svenska medlemmar att visas eller om du väljer en kategori så kommer endast delningar som är relaterat till den kategorin att visas, detta förutsatt att den som delat delningen har valt rätt kategori.

Alla delningar som en användare delar får ett unikt länk-id och sparas med tid och datum-stämpel som visas på delarens profilsida tillsammans med lite annan information om användaren. Det finns även en flik som heter "Today's Links" där LinkWall lägger upp ett dussin med virala videos en gång om dagen som användarna kan ta del av.
Man kan titta på "Wallen" och "Today's Links" utan att vara inloggad på LinkWall. Det finns även en smart sökfunktion där man kan söka på delningar, användare och även sina egna favoritklipp som man sparat med ett namn som man själv väljer till länken.

Webbplats: www.linkwall.se / www.link-wall.com


Gå gärna in o testa funktionerna och ge mig kritik sen.. Tack på förhand!

/xyb
Uppdatering skriven 2 April 2015, 01:37
Kolla denna video för att förstå hur communityn fungerar för er som inte orkar registrera sig:

En tutorial på LinkWall: https://www.youtube.com/watch?v=FXZV92viSGI

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..