×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Programmering, självlära.

Postat av Styltbralla den 23 Juli 2014, 22:49
8 kommentarer · 429 träffar
Tjena! Har bildat ett väldigt stort intresse inom programmering och vill i stort sett fråga hur man går tillväga för att bli en hyfsad programmerare. Vill kunna utveckla egna program, främst spel.

Nu förstår jag att jag inte blir någon dunderprogrammerare på ett år. Men min tanke nu är att självlära mig inom programmering tills nästa augusti då jag vill hoppa på en programmeringskurs på högskola för att ha större koll på vad man gör och för att jag är otroligt intresserad.

Har gått programmering A-kurs men pga att läraren inte var speciellt kunnig inom ämnet resulterade det i att vi fick arbeta i böcker som var hälften felskrivet och helt på egen hand, inte helt lätt. Men lyckades dra in ett enkelt betyg B i programmering A.

Just nu går jag igenom Javascript-kursen i Codecademy, tittar även klipp och hemsidor på saker andra människor programmerat för att få lite mer förståelse, massvis med tutorials på YouTube och främst tutorials i Unity då jag alltid haft intresse för att göra banor i olika spel(exempelvis gjort en deathrun-bana till CSS och 2 Amnesia-maps) och tyckte det var ganska likt och intressant, änsålänge har jag haft fruktansvärt roligt.

Men min fråga är vad jag ska fokusera mest på, är det någon här som är självlärd inom programmering och lyckats åstadkomma någonting stort? Hur gick ni tillväga? Finns det några speciellt bra metoder utom ovannämnda.

Gärna tips & tricks på hur jag ska gå till väga. Som sagt, intresset är glödande men just nu är jag inte bättre än att jag kan skapa väldigt enkla program, t.ex StenSaxPåse eller något liknande. Tack på förhand! MVH Rasmus

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..