×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sälja sina sidor, marknadsföring osv. Hur gör ni, tips?

Postat av Fjunken den 17 April 2014, 09:45
6 kommentarer · 455 träffar
Hej!

Jag jobbar lite extra som webbdesigner och har helt okej kunskaper för att klara mig och göra så i ett bra tempo.

Men jag har lite problem, att få kunder via t.ex. blocket är inte speciellt svårt, men marknaden är så extremt pressad, om jag nu får en kund, varför skall han betala mig (tar en siffra ur luften bara) 6.000kr för en hemsida när det finns "sju stycken" andra som säljer färdiga mallar för 2.000kr styck.

Känns ganska lönlöst, ofta är mallarna knappt anpassade efter kunderna och kundernas hemsidor är till 95% likadana. Men de förstår ju inte kunderna.
(Förstår dock själv att man väljer kvalité framför kvantitet om man förstår, och jag säljer helt okej så också men...)

Iallafall, har lagt ned lite mera tid på två sidor, en till "bygg branchen" och en till "städ/flytthjälp" då dessa tjänster fyller blockets sidor nu till sommaren och få har en hemsida att hänvisa till.

Hur når jag enklast ut och hur gör jag för att lyckas slussa iväg mina sidor så snabbt som möjligt till så många parter som möjligt?

Har själv inte lagt så mycket tid på att fundera på om det är optimalt att göra på detta sätt, men det fungerar ju uppenbarligen för många och jag vill ha en bit av den kakan medans jag fortsätter jobba som vanligt.

[B]Så, hur skulle ni gjort för att nå ut med dessa två nischade sidor till så många som möjligt? :)[/B]

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..