×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn laddar segt, med allt som har med internet att göra

Postat av ZiKJH den 18 Augusti 2017, 00:35
4 kommentarer · 758 träffar
Problemet började för 1-2 dagar sedan. Jag märkte att allt som hade med internet att göra började ladda segt, exempelvis när jag connectade till discord. Så var jag inne i kanalen rent tekniskt, men jag hör inte mina kompisar och de kan inte höra mig. Efter 10-15 sekunder så fungerar allt perfekt men, det är ändå inte som det ska. Det är likadant när jag laddar youtube.com, google.se, fragbite.se m.m så tar det alltid 10-15 sekunder innan jag får upp sidan. Min bror som sitter på samma nät, har ej något problem.

PC Specs:

*Nvidia GeForce GTX 1080
*Intel Core i7-7700K
*16 GB ram (varav ca 20-40% används vid surfande)
*Gigabit E2400 Gigabit Ethernet Controller (Nätverkskort)

Internet Hastighet:

500/100
(Får ut lite mer än vad jag egentligen ska ha, men detta är mer än tillräckligt.)

Som sagt så inträffade detta problem för några dagar sedan, inga program eller annat har installerats, och min bror som sitter på samma internet upplever inga problem.
Jag har testat att uppdatera drivrutiner för bland annat nätverkskort, cpu, moderkort m.m.
Jag har också clearat cache i google chrome och testat andra webbläsare, men eftersom att CS, Discord och i princip allt som har med internet att göra laddar långsammare så löser det inte hela problemet.
Jag har kollat SSD'n, och HDD'n och kom fram till att skriv och läshastigheterna är precis som de brukar vara.
Jag har sist men inte minst gjort en virus scan och har dessvärre inte hittat något underligt.
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..