×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Angående inställningar på Xsplit - vad har jag gjort för fel?

Postat av PuffarKungeN den 18 December 2014, 22:29
2 kommentarer · 447 träffar
Tjena trådläsare,

Har, som många andra, en kanal på twitch och har därför valt att försöka ge mig på streaming ibland. Jag använder mig utav Xsplit och streamar ej tyngre spel än CS:GO, har dock fått uppleva ett flertal problem under dessa streams, som jag ska försöka förklara i hopp om att få råd om hur jag ska lösa dessa.

Kan först och främst nämna mina dator-specifikationer innan jag går vidare:
Jag använder mig utav AMD Radeon 7950HD, 16GB RAM, Intel Core i7 3820 (3,6GHz) samt 30/10-internet från Telia.

Mina Xsplit-inställningar är Quality 10 (högsta), veryfast rendering-hastighet (default), VBR samt 4k bitrate. 60 FPS samt 1280x720-stream resolution.

Mina problem som jag har i CS är framför allt hur pixel-droppande streamen kan vara emellanåt, det är inte överdrivet mycket, men det är mycket nog för att jag ska kunna reagera. Streamen blir in princip frame-droppande och smått hackig emellanåt. Det är sällan streamen har bra skärpa där man som stream-kollande kan läsa av: namnet på de som dödar varandra, vapnets namn, utan det är lite väl dålig kvalitet som kvarstår.

Jag själv som streamare upplever till en stor del lagg där fasen sänks till en relativt avgörande nivå.

Finns det några tips på hur jag kan ta fram andra inställningar till att lösa kvalitetsproblemet på streamen samt lagandes för mig som streamer?

Anser själv inte att mina specs är speciellt dåliga nog för att de ska vara huvudproblemet.

Det kan tilläggas att mitt nätagg fixar 650W samt att jag har en ASUS PG221 från 2007, som är 60hz och 2ms delay. 22 tum med 1680x1050-resolution på skärmen :)

Tack på förhand! :)

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..