×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

DNS-fråga/"Unable to resolve hostname" i mineraft!

Postat av Dinken den 21 Oktober 2014, 14:14
0 kommentarer · 435 träffar
Hej! Jag håller i 2 minecraft-servrar och en teamspeak 3-server just nu på en dedikerad serverdator. Det funkar finfint men det är en sak jag undrar över. I förrgår fick min kompis "Unable to resolve hostname" när han skulle in på en av mina MC-servrar (Han satt och spela i 1 timme, sen skulle han relogga och då gick det inte). Flera personer var inne så det var bara han det krångla för. Efter ett tag kom han inte in på TS heller.

Det löste sig när han ställde in sina DNS-adresser enligt www.opendns.com. Nu idag hände samma sak för en annan kompis och även hans problem löstes med openDNS. För mig gick det under samma tid fint att ansluta till servern från kontoret.

Problemet åtgärdades ju på deras sida - MEN, hur kommer det sig att 2 personer plötsligt fick detta med 2 dagars mellanrum? Jag har hostat servrar i flera år och aldrig stött på detta tidigare. Är det något jag kan göra för att hindra detta?

Jag blir lite förvirrad eftersom det löstes från deras håll.

All hjälp uppskattas! Tack på förhand.

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..