×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Problem med headset

Postat av meronix den 25 December 2016, 21:04
2 kommentarer · 393 träffar
Hej. Jag införskaffade mig ett GPAD QH-90 för över ett år sedan. Har lirat med det utan några som helst problem tills förra veckan då det började glappa lite smått på höger sida hörlur. Tänkte att det inte var något större problem eftersom det försvann efter några sekunder och fortsatte sedan spela.

Idag krånglade det väldigt mycket efter att jag lämnat datorn i ca en halvtimme. Kommer tillbaka och det brusar som "elektriska stötar" i båda lurarna. Vill även nämna att när jag är ingame i csgo och detta bruset kommer blir min mick helt kaos och jag går från 0% loss till 60% och laggar jättemycket. Jag har startat om datorn, bytt och testat lurarna i min laptop utan problem. Har även bytt uttag i datorn från frontpanel till bakrepanel utan någon som helst förändring med bruset.

Det som är väldigt konstigt med själva bruset är att det kommer i omgångar, det vill säga att det kommer ungefär var 10e minut och varar i några sekunder sedan försvinner. Min fråga till er är: har jag glapp i något inuti datorn eller är det headsetet det är problem med, alternativt ljudkort? Specsen är väldigt nya på datorn då jag byggde den i augusti.

Tack på förhand, hjälp uppskattas!

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..