×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Extern skärm till skolarbete

Postat av marante den 22 Augusti 2016, 12:28
3 kommentarer · 413 träffar
Hejsan! Har nyligen lagt gamingen vid sidan i brist av tiden pga studier. Har införskaffat en MacBook Air (specs följer nedan), och undrar lite vad för extern skärm jag ska sikta på. Jag tänker mig i första hand att datorn inte är jätte kraftfull, och att skaffa sig en större skärm (Thunderbolt display t.ex.), skulle äta för mycket på datorn, och göra den betydligt långsammare.

Specs:

MacBook Air - 13-inch Mid 2013
1,3 GHz Intel Core i5
8 GB 1600 MHz DDR3
Macintosh HD
Intel HD Graphics 5000 1536 MB

Jag kommer i första hand hålla på med programmering, och det enda som egentligen kommer köras är diverse IDEs, någon form av text-editor, chrome samt musik av något slag. Jag har sedan tidigare en Asus 24" LED VG248QE, och undrar om det kommer bli slött att köra MacBooken på en betydligt större upplösning än vad datorn är gjord för? Har tyvärr inte möjligheten att pröva det, eftersom jag inte fått datorn ännu.

Någon som har tips på andra skärmar eller lösningar som kan funka får gärna komma med förslag

Tack på förhand
Mvh,
Victor
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..