×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator för CS:GO, enligt budget

Postat av bjasseradsadasd den 2 November 2015, 23:59
7 kommentarer · 506 träffar
Godkväll Fragbite,

Har nu komponerat ihop en dator som jag önskar få feedback på. Problemet ligger väl mest i budgeten (~10k) : http://www.inet.se/kundvagn/visa/8714957/nydatoroskarm

Användning blir till största del CS:GO , möjligtvis något nyare spel framöver. Har läst i väldigt många trådar och detta är vad jag kom fram till. Har dock några frågor som jag önskar få svar på, utöver vad ni själva tycker och tänker:

-Kommer ej överklocka då jag inte vet hur man gör, men skulle detta gagna mig på något sätt, mer än att sakta ta kål på burken? Bör jag köpa en annan processor om jag nu inte ska klocka?

-Behövs det något extra? ex. kylningssystem, extra fläktar, externt ljudkort etc.

Om man skulle försöka få ner kostnader, på vilken front tycker ni man möjligtvis bör skala ner? Eller vilka förbättringar tycker ni bör till? Värt att kanske lägga mer pengar på ett GTX 970 än annat?

Tack på förhand.

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..