×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Planerar inköp av stationär dator, hjälp?

Postat av decesare den 1 Oktober 2015, 18:59
23 kommentarer · 2 359 träffar
Godkväll Fragbite!

Jag har börjat planera för att köpa en stationär dator som ska klara av att spela de flesta nya spel, men även som klarar av att spela in och möjligtvis streama om jag känner för det också. Jag har inga kunskaper om att sätta ihop en dator och jag har begränsad koll på hårdvara så jag skulle behöva lite hjälp.

Till en början så vill jag fråga om datorer av märket Taurus från Inet.se är något att hänga i granen, om svaret är ja så undrar jag om Taurus Skylake (http://www.inet.se/produkt/1517099/taurus-overkill-gtx-960-skylake#/specs) fungerar för det jag har tänkt. Om svaret är nej (eller om det finns ett mer prisvärt val som räcker mer än väl) så får ni gärna tipsa om andra datorer.

Som jag skrev i början så har jag dålig koll på att sätta ihop datorer, vilket betyder att jag helst skulle vilja ha en färdighopsatt dator, men jag är trots det öppen för förslag.

Tack på förhand och jag svarar gärna på frågor om saken för att underlätta!

Decesare

EDIT: När jag skrev "klarar av" tänkte jag att jag kan spela spel utan problem, inte nödvändigtvis på absolut högsta inställningar, men i alla fall inte på lägsta.

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..