×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Köpråd - Ny laptop för lite spel och media för runt 6000-8000

Postat av addyluring den 22 Juni 2015, 00:47
6 kommentarer · 673 träffar
Tjena!

Som rubriken lyder så är jag ute efter en ny laptop. Då jag pendlar väldigt mycket hemifrån och är borta flera dagar i sträck ibland så skulle jag vilja ha ett andra alternativ till min stationära dator som jag har på hemmaplan.

Datorn kommer i princip användas varje dag för forumsurfande men framförallt kommer jag använda den till att kolla streams på Twitch, streama film på Swefilmer/Netflix men även spela en del LoL och möjligtvis WoW. Då jag inte känner behovet eller har pengarna att lägga på en laptop med samma prestandard som min stationära så har jag inte några direkta super förväntningar på laptopen.

Krav:
1. Ska flyta på bra i spelen jag nämnde ovan, absolut inte på högsta inställningarna utan på medium möjligtvis(?).
2. Kollar en hel del stream och film så gärna en rätt bra skärm och hårdvara som gör att det flyter på utan några problem, det vill säga utan "lagg".
3. Aldrig varit något fan av AMD processorer så jag ser gärna att datorn har en Intel processor, i5 är att föredra. Speciellt då jag hört att AMD processorer är rätt kass när det kommer till spel.
4. Minst 15" skärm, inga problem med en större.
—————————————————————————————————————————————-
Vidare mot budget och vad jag själv kollat på.

Jag tänker mig mellan 5000,6000-8000. Helt beroende på vad det är för prestandard skillnader.
Jag har kollat runt lite på olika hemsidor, såsom Inet.se, Komplett.se, netonnet.se och jag hittade en dator jag tyckte verkade vara helt okej samt en lite billigare som jag skulle vilja ha lite för och nackdelar med.

5 990:- http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
&
6 990:- http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe... (7 990:- på alla andra sidorna.)

Inte superhemma på just laptops så därav vänder jag mig till er här. Förslag på andra laptops inom 5000-8000 budgeten mottages gärna!

Tack på förhand.
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..