×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny dator laggar, var ska jag börja söka?

Postat av Jarmolicious den 29 Maj 2015, 10:27
37 kommentarer · 3 028 träffar
Hej

Nu lagom efter lönen uppgraderade jag ett gäng olika komponenter, allting är installerat och klart på Windows 7 Ultimate x64 och den jobbar inte alls som jag vill. Startar jag vissa program, ta Google Chrome som exempel, så laddar den programmet oerhört långsamt. Går jag in i CS:GO kan jag exempelvis ha 299 fps konstant i lobbyn, men går jag in i ett game, vilket som helst, dundrar fpsen ner till 40-80.

Verkar som att CPUn jobbar konstant på 12-13%, som nu, min webbläsare tar 15-30% av CPUn bara att jag är inne på denna sida.

-Cosair Carbide 200R Midtower
-MSI 970 Gaming
-AMD FX-8350 med stock kylare
-ASUS GeForce GTX 970 Strix
-Corsair CX 600W PSU
-Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9 (x4, alltså 16GB)
-ASUS VG248QE 24" 144hz
-Kingston V300 120 GB SSD

Installerade MSI Afterburner, CS:GO och Teamspeak, självklart efter jag installerat alla medföljande drivrutiner på moderkortets skiva. Även nyaste drivrutinen till grafikkortet från Asus hemsida.

Nu undrar jag, är det fel på mjukvaran eller hårdvaran? Vad tror ni? Var ska jag börja leta?

Datorn fungerar sämre än min förra FX-4100. Allting är nytt i datorn förutom alla minnen (köpte 2012), resten har jag köpt under 2015. Kan det vara dom?

Tack på förhand och ha en trevlig fredag :)

37 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 37 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..