×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med mikrofon, Siberia V2.

Postat av demonenlol den 28 December 2014, 00:31
3 kommentarer · 327 träffar
Hej.

Jag fick ett nytt headset i julklapp utav min bror, ett Steelsound Sibera V2.

Men nu till saken.

Jag har en bärbar dator och därmed också bara en ingång för hörlurar, ingen för mikrofon.
Och när jag trycker in 3,5mm kontakten så fungerar hörlurarna och mikrofonen men mikrofonen plockar även upp mitt in-game ljud och om jag skulle lyssna på musik eller dyl. i skypesamtalet.

Jag antar att mikrofonen och ljudet går på samma frekvens men jag har inte kunskapen om hur jag ändrar frekvens på dessa så att dom jobbar separat fast ändå går genom samma kontakt.

Är det någon som har någon koll på om det går att göra över huvud taget eller om jag är tvungen att skaffa någonting annat?

Fick även en USB-stick där jag kan plugga in headset och mikrofon men när jag kör via den så är ljudet riktigt rötet och mikrofonen låter skit så det bästa hade ju vart om det nu skulle gå att fixa det riktigt.

Någon som vart i samma sits och vet hur man skall göra?

Tack på förhand.

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..