×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med Steelseries Rival musen

Postat av syltpasta den 22 Oktober 2014, 15:53
5 kommentarer · 1 171 träffar
Mitt problem med Rival är att den ibland ger ifrån felaktig input.
Oftast märkt det i csgo men de lär hända i andra spel också då jag ALDRIG hört någon prata om detta problem nånstans innan.

De händer sällan men tillräckligt ofta för att de är störande och hänt med 2 rival möss jag ägt så funderar på om de kan vara något jag gjort med min dator? Kör med MarkC 1:1 ratio fixen. Iaf, de händer att jag i princip gör 1000 snurr inom loppet av en millisekund. På min skärm ba flickar de till och siktet hamnar vart fan som helst, men för de som spectatar mig snurrar jag runt som en jävla spinbot.
Det är sjukt frustrerande eftersom de kan få en död, eventuellt felaktigt bannad då de ser omänskligt ut antar jag.

Har kollat lite med ett program som kollar ens Hz på musen, skrämmande nog så är Rival en VÄLDIGT instabil mus, iaf min. Sätter jag den på 125Hz blir de inget "lagg" vart inputen ligger på. Konstant 125Hz.
Drar upp den till 250Hz och whips ibland är den uppe i 333Hz, vilket är ganska mycket högre än 250Hz, 500Hz landar runt 497-504Hz vilket inte heller är en perfekt Hz, och 1000Hz är runt 964-1082Hz

Jag undrar bara om de ska vara sån här "lagg"( Kallar det lagg då de känns som den inte är helt hundra på vilket Hz den ska ge ut.)
Kanske är jätte gnällig att så här är det med varje mus, men har för mig att 3.0 presterat bättre, men då återstår ändå spinbot buggen jag får med musen.

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..