×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn Kraschar + Surrande ljud

Postat av Lurkentheburken den 20 Juli 2014, 00:34
9 kommentarer · 839 träffar
Hejsan!
Köpte en ny dator för ca 1 månad sedan och byggde den själv. Datorn fungerade alldelles utmärkt i ungefär 1 vecka tills första problemet kom.
Helt plötsligt medans jag spelade World Of Warcraft så helt plötsligt krashade datorn, och ett brusande ljud hördes i högtalarna likaså hörlurarna, förmodligen de sista ljudet som man hördes (loop).
Iallafall, sedan kopplade jag bort min CD-läsare och helt plötsligt började det fungera.
Nu ytterliggare 1½ vecka senare så har datorn börjat krasha igen, krash på krash på krash.
Trodde först att det hade med temperaturen å göra, men icke. Försökte höja upp datorn så fläkten på undersidan fick tillräckligt luftflöde, har även öppnat upp datorn på sidan så luft kommer in.
Jag har laddat ner alla senaste drivrutinerna osv. (Har även ringt till kompletts kundservice där den är köpt och de hjälpte inte till så värst mycket, de sa att jag skulle koppla av varje komponent en och en och hitta en komponent som det är fel på, men hur skall jag göra det? För nästan varje komponent behövs för att jag skall kunna spela wow t.ex.
Jag har laddat ner alla senaste drivrutinerna också.
Vad kan det bero på?



Specs:
OS: Windows 7
Nätaggregat: CoolerMaster G650M
Ram 2x 8GB Corsair
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 760
Processor: Intel i5
Hårddisk: SSD 120GB
Moderkort: MSI B75MA-P45

Tack på förhand!

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..