×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grå skärm, hjälp! :(

Postat av SnowballTeddy den 22 April 2014, 16:38
2 kommentarer · 427 träffar
Tjenare, vet inte om tråden ligger på rätt ställe men det är såhär att jag köpte en ny dator för typ 2-3 veckor sedan och för några dagar sedan så satt jag och spelade när helt plötsligt bilden började flimra och tillslut blev helt grå. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom att den snabbt blev normal igen. Sen nu idag så satt jag och spelade igen som vanligt och samma sak hände igen, fast denna gången så kom det upp ett felmeddelande ''Your PC ran into a problem and needs to restart. We're just collecting some error info, and then we'll restart for you. (0% complete)

Jag blev ganska rädd eftersom att det är en ny dator, så jag öppnade upp SpeedFan och började spela lite försiktigt. GPUn kom upp i ca 60-65 grader och CPUn kom upp i 50-55 grader. Jag sökte även igenom datorn med antivirus program (Malwarebytes Anti-Malware och ESET NOD32) och hittade inget. Jag kollade även drivrutinerna.

Jag sökte lite på forum och såg att mitt grafikkort som är ett XFX R9 280X var väldigt känt för o bli väldigt varmt och därmed förstöra prestandan på hela kortet efter ett par timmars spelande, jag vet inte hur en normal temperatur är för ett grafikkort men 60-65 grader som jag nämnde att kortet kom upp i borde väl ändå inte göra så att skärmen blir grå? Jag körde med högsta inställningarna innan som detta kortet ska klara av laggfritt och det gör det, men kan det vara det som är felet?

Så ja, nu behöver jag alltså er hjälp. Vad kan vara felet till att det blir såhär?
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..