×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

[STEAM] The Elder Scrolls V: Skyrim

Postat av chillarn123 den 10 Januari 2015, 05:27
3 kommentarer · 536 träffar
Tjenare!

Fick upp suget för att spela lite skyrim. Köpte The Elder Scrolls V: men alla dess olika patcher. När jag väl startade spelet för först gången så är inledningen att man åker häst och vagn ner till 'Helgen' För att bli avrättad.

På vägen ner börjar det kuka ur. Häst och vagn transporten börjar med att transporten rullar ner för ett stup, emellertid som rösterna fortsätter som inget har hänt. Så jag är tvungen att starta om spelet. Efter att ha startat om spelet två gånger så kommer jag tillslute ner till 'Helgen'. Men ryttaren parkerar lite för snett, så när ulfric stormcloak ska gå ur transporten för att bli avrättad så kommer han inte längre än till en husvägg.

När jag väl har kommit förbi det första uppdraget och ska bege mig till whiterun så får jag massa missljud. Det låter som att jag simmar i vattnet fast jag springer på land. Om jag ska ta mig upp på en häst så hoppar den vilt i luften när jag försöker ta mig fram.

Har avinstallerat 3 gånger nu, men inget verkar hjälpa.
Det jag har gjort är att ta bort localcontent för att ladda ner spelet på nytt igen, tre gånger.

Vad ska jag göra?!
Uppdatering skriven 10 Januari 2015, 06:23
Edit: Har testat att köra i windowmode. Vilket har gjort allt mycket bättre. Får inte längre några glitchar. Dock vill jag ju spela i fullscreen, så det blir till att utforska saken vidare.
Uppdatering skriven 10 Januari 2015, 07:18
Edit: Efter lite mer utforskande har jag äntligen hittat lösningen! Det är så att jag är tvungen att begränsa min FPS i Skyrim, för annars glitchar det. För att sätta en limit behöver man använda sig utav ett program som heter dxtory. Under fliken advance väljer man vilket spel man ska justera. Sedan väljer man Limit fps video och antalet fps. 60FPS fungerar och det löser problemet som jag har haft.

Hoppas det kan komma till nytta för andra. Hej!

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..