Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Shootmania, okänt?

Postat av gAHNZBY den 22 Juni 2013, 21:18
53 kommentarer · 497 träffar
Hejsan! :)

Satt och undrade lite häromdan hur det kommer sig att det är så få svenskar som spelar Shootmania. För er som inte vet vad det är för spel (dom flesta av er skulle jag gissa) ska jag försöka förklara det kort för er.

Shootmania är ett FPS spel som är utvecklat av NADEO/Ubisoft aka Maniaplanet. Spelets "huvudmode" som de flesta competetive turneringarna spelas på heter Elite. Det är ett 3v3 mode där du antingen ska attackera 1vs3 eller försvara 3vs1. Attackern har ett vapen som är en laser och defendern har en "rocketlauncher". Attackern vinner rundan genom att eliminera försvararna eller genom att stå på en platta inom en begränsad tidpunkt i en viss tid. Försvarna har 1hp, dvs att de dör av ett skott av lasern. Attackern har 3hp, dvs att 3 rocket dödar. Här är en video som förklarar lite bättre ifall ni inte förstod er på min.

http://www.youtube.com/watch?v =Eejk-Tg_mlg

För att försöka ge er lite av den känslan som spelet faktiskt har så får ni gärna ta er en titt på denna frag movien som är gjord av Untriggered.

http://www.youtube.com/watch?v =-yDDIvnHtqY

Just nu så är Shootmania Community:t väldigt litet inom den svenska scenen och det skulle vara sjukt kul ifall det skulle komma upp lite fler svenska lag i toppen. Dessutom ska ni veta att det finns ESL cuper varje vecka som spelas, ibland mer prispengar och ibland utan. ESWC ska även ha en Shootmania turnering, dock är prispengarna okänt. Insomnia i UK kommer också att ha en Shootmania turnering med £2.000 i potten där man kommer inom kort tid att kunna kvala sig dit.

Varför jag väljer att posta detta på fragbite är för att 90% av topspelarna i Sverige har innan spelat CS 1.6 eller liknande FPS-Spel på en högre och seriösare nivå. Det jag vill komma med detta är du generellt bra på fps spel som CS/Quake/UT så har du en jättestor fördel inom Shootmania. Till sist så skulle jag vilja säga att jag fastnade för Shootmania för ca ett halvår sedan och har spelat det sedan dess. Det är ett sjukt kul spel att lira med vänner och det har den där "känslan" när man träffar/dödar någon om ni förstår vad jag menar. Ungefär som känslan när man drog ett hs på 1.6!

Hoppas ni har öppnat upp ögonen för spelet och överväger att ge det ett försök! Spelet kostar just nu 19,99€ på deras hemsida men håll utkik för då och då blir det rea.

Har ni några frågor om spelet så är det bara att fråga på, jag skulle tro att jag kan svara på de flesta! Lämna gärna en kommentar om hur er uppfattning är om spelet!

MVH gAHNZBY
Föregående tråd
Nästa tråd

53 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 53 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..