×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
7

Svensklagen inleder nya Dotasäsongen

Postat av Sgt.Meatrose den 1 September 2015, 16:50
8 kommentarer · 481 träffar
Tänkte bara påpeka, för de som är intresserade, att nya Dotasäsongen har inletts. Det dröjer förvisso en dryg månad innan kvalen till höstens major sätter igång men redan nu pågår kvalen till ESL One New York som kommer äga rum i Madison Square Garden den 3:e till 4:e oktober.

Ninjas in Pyjamas var det första svensklaget ut att påbörja sitt kvalande och de mötte We Make The Future igår kväll. Efter knackiga inledningar lyckades dock ninjorna avsluta bäst av tre-mötet med 2 - 0 i protokollet. Detta innebär att de i nästa match ställs mot vinnarna i kvällens match där vårt andra svensklag gör sin debut med nya laguppställningen. Abraxas vs Alliance är också en bäst av tre och den sätter igång klockan 20.00 svensk tid.

Bägge lagen fick med andra ord tämligen okända motståndare i deras första matcher men redan i omgång två kommer de ställas mot varandra (förutsatt att Alliance inte flippar ur totalt och förlorar kvällens match). Eftersom det bara finns en plats till huvudevenemanget att tävla om i det europeiska kvalet så innebär det att vi inte kommer kunna se både Alliance och NiP i New York men som svensk hade det ju varit kul om dessa två hade mötts först i kvalets final.

Nåväl, tänkte bara att jag skulle skriva en notis om detta, utifall att det finns intresserade här som inte vet om att Alliances nya laguppställning gör debut ikväll. s4 verkar vara på gott humör i varje fall. Han spelade i flera timmar med Bulldog idag på den sistnämndes stream och jag minns inte när jag hörde honom låta så glad och på så gott humör sist. :)

Som det ser ut just nu så kommer matchen att sändas i följande joindota-kanal:

http://www.twitch.tv/esl_joindotared
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..