×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Laggar på alla spel, hjälp behövs!

Postat av samtidigt den 23 Oktober 2016, 11:06
9 kommentarer · 2 174 träffar
Hej på er!

Jag har ett väldigt tråkigt problem som stört mig i flera månader, skulle gärna uppskatta all hjälp jag kan få...
För 2 år sedan köpte jag en Taurus dator på Inet för 9 tusen. Den hade Intel Core i5 4460, Nvida Geforce 750 Ti, 8 GB RAM osv...

1 år senare upgraderade jag grafikkort från 750 Ti till GTX 970. Har funkat bra att spela alla spel tills för ca 3 månader sedan. Då börjar helt plötsligt min hårddisk låta högt som fan, mina spel laggar väldigt mycket (Trots att jag ligger över 200fps) Det känns riktigt choppy, unsmooth och spelen flyter inte på'' Om man ska förklara det enkelt. Känns som man spelar med riktigt låg fps och en skräpdator fast min fps ligger över 200 jämt.

Detta har stört mig riktigt mycket, från att vara en hardcore gamer har detta problem gjort att jag nästintill slutat spela cs, rocket league, h1z1, fast jag egentligen inte vill det. Men det är nästan helt ospelbart! Min dator drar också på sig helt mystiskt efter 24h om den varit avstängt av någon konstig anledning.

Jag har provat ALLT, nästan i princip allt. Roll back drivers, factory reset på datorn, launch options, ominstallerat spelet, config och allt jag kan komma på. Så nästan det enda alternativet jag kan komma på är att köpa en ny dator. Någon som sitter på någon information hur man kan lösa detta problem snälla hjälp mig.

MVH
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..