×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-42

blogg om fnatic.wenton

Postat av Zyppe den 27 April 2016, 13:38
24 kommentarer · 2 754 träffar
Igår blev det officiellt att John ”wenton” Eriksson går med i fnatic under tiden olofmeister är borta för sin handskada. Ett väldigt smart drag av fnatic de bibehåller sin starka status, Plessen är säkerligen inte dålig, men han är säkerligen inte bra heller, han har ingen erfarenhet och han har väl egentligen aldrig spelat emot de bästa spelarna i världen på riktigt? Det har wenton.

wenton i alla fall, han är en kär vän till mig och vi går tillbaka långt i tiden. Första gången jag spelade med wenton var en sommardag, jag tror John var 13 år då och alla sa att han fuskade. Robert ”Rogga” Forsberg som jag spelade otroligt mycket med under tiden i AWTR var det som drog in wenton i just den mixen, och 13 åringen ägde, han gjorde någon sjukrunda i stora sand på inferno(1.6) som jag fortfarande kommer ihåg av någon anledning. Efter det började han spela mer och mer med oss i AWTR och till slut tog han namnet Dean ifrån filmen, han är en av dem som varit med och grundat AWTR.

Jag har gjort några klansatsningar med wenton innan, jag har bland annat varit i Ukraina med honom och några fler, men det har aldrig blivit någonting av, och ska jag vara ärlig och säga att jag inte tyckte att han har hållit måttet.

När jag började spela CS:GO i februari 2015 så var det i wenton och hans storebrors lägenhet som jag gjorde mitt första framträdande. John hade precis skrivit på för Team Acer och fick lön och jag kände mig som världens noob efter att Frej ”kHRYSTAL” Sjöström whajnat på mig, men ja, jag hade aldrig spelat cache innan. Sedan började jag spela CS:GO på riktigt och det tog inte lång tid innan min dåvarande satsning med BARBARR, moddii, Jumpy och REASTEN vann över Team Acer(jag hade spelat omkring 200 timmar då). Samtidigt hade jag spelat en del med John och hade väl samma vibbar som innan, han var okej, men han hade inte det som krävdes. Detta var innan sommaren och fyfan så fel jag hade.

I december så skulle jag kalle, m1kkis och phinen starta lag och då kontaktade jag wenton och frågade om han var intresserad av att provlira med oss, och det var han, så vi provade. Och vilken skillnad från när jag sist spelade med honom, jag hörde direkt att han var en elitspelare, hans utvecklingskurva hade stuckit rakt upp i skyn, jag vet inte vad Björn ”THREAT” Pers gjorde med honom under hans tid i Acer, men han var en helt annan person. Hans kommunikation var perfekt, han hade egna tankar och idéer, lösningar på problem som uppstod och han förstod det fina med spelet. Efter första praccdagen med wenton blev jag hans fan för första gången, samtidigt såg jag potentialen i honom som en av världens bästa Counter-Strike spelare.

Jag spelade dock bara med wenton i några dagar eftersom han fick erbjudande av Preperation i samma veva, men nu är fnatic och nu vet ni min relation till John.

Du är nummer fyra från AWTR att gå med i fnatic, detta efter moddii, FYRR73 och pronax, otroliga minnen väcks och jag är så stolt att känna allihopa.

All lycka John, ta vara på chansen, för den är du värd.

Vad tror om fnatics möjligheter att stanna som 1:a i världen med wenton istället för olofmeister?

/Samuel "Zyppe Martinsson
Föregående tråd
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..