×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fps Drop AMD FX Cpu, Gigabyte MOBO (FIXED)

Postat av felan_inder den 28 September 2015, 16:32
7 kommentarer · 1 179 träffar
Hej Alla bajterZ.

Jag har under rätt lång tid levt med dålig fps i ex. Cs go, men har däremot kunnat lira på maxinställningar i BF4/Bf Hardline utan problem.

Min setup:
Gigabyte A970-DS3
AMD FX 8320
Geforce Nvidia GTX760 2gb
8gb Ram, 1600mhz
750 Watt nätagg.


Länge har jag letat efter en fix, men det är så mycket junk ute på nätet, så jag vill hjälpa er som har samma problem för mig. Så att ni slipper leta i veckor för detta.

OBS: Jag vill inte ge några garantier att det fungerar, inte heller tar jag ansvar om ni krashar/tar sönder eran dator...

Jag kom till konklusionen att det är Steam/CS som stryper min CPU från 8 kärnor till 4, vilket gör att jag inte kan maxa min dator..

Med den här fixen gick jag från ca 60-100 fps till 220-300 fps beroende på omständigheter..

Program som kommer att behövas:
CPU-Z
@BIOS

Step 1. Gå in i CPU-Z för att se vilket moderkort ni har idag.
Jag har ett Gigabyte mobo.
Kolla även vilket version ni har av drivrutiner på moderkortet.
All information står under "Motherboard".

Step 2. Ladda ner nyaste bios drivarna.
www.gigabyte.com (Eller din tillverkare.)

Step 3. Gå in i @Bios för att installera nya drivrutiner.
OBS: Installera från skrivbordet och inte via internet.

Step 4. Starta om datorn, när du har gjort detta, gå även in i bios och klicka på "Load optimized settings" eller liknande.

Step 5. Play hard go pro!

____________________________________________________________________________________________

Step 1. Gå in i CPU-Z

Step 2. Kolla exakt vilken CPU du har!

Step 3. Ladda ner nyaste drivrutiner till din CPU, i mitt fall AMD FX 8320.

Step 4. Installera och starta om.

Step 5. Play hard go pro.

Lycka till, skriv gärna PM till mig om ni har några frågor, så ska jag så snart som möjligt hjälpa er!

Det här gjorde så att jag kunde använda min CPU och GPU till max och hade inte en aning om att det möjligtvis var mitt moderkort och BIOS som krånglade!

Lycka till!

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..